Idea tego kosmicznego MMO sięga 2011 roku (jak twierdzi Jean-Christophe Baillie). Do zbudowania sięgających gwiazd imperiów powołano firmę Novaquark w 2014 roku, zebrano niemal 566 000 euro od 8000 wspierających kampanię na Kickstarterze i ponad 20 milionów euro funduszy od inwestorów i graczy. Dziś uczestnicy tego wirtualnego kosmosu mogą zagrać w testową edycję Alpha 3.

Nie jest to może poziom Cloud Imperium Games (które Star Citizena, docierającego właśnie do wersji Alpha 3.9.0 sfinansowało kwota przekraczającą 250 milionów dolarów ), ale kwota zebrana na Dual Universe i tak jest imponująca. Co ciekawe – gra obiecuje znacznie więcej od podobnych space simów, łącząc w sobie elementy Minecrafta, Space Engineers, No Man’s Sky i EVE Online. Możemy więc budować, eksplorować, zbierać surowce, formować teren, tworzyć miasta i zawiązywać sojusze. Wszystko w imię ekspansji gatunku ludzkiego.

Koszty udziałów w tym niedokończonym kosmicznym MMO nie są małe, zaczynają się od 60 euro.