Opublikowany 23 kwietnia 2022 r. 10. odcinek opowieści o postępach prac nad amigowym klonem Dooma, który okazał się tak szybki, że dzieciaki myliły Dreada z Doomem (tak było na Pixel Heaven 2021) – zdecydowanie nie stoi w miejscu.
KK/Altair – twórca Dreada wskazuje najważniejsze zmiany wprowadzone w silniki gry – wśród nich takie, które coraz bardziej zbliżają Dreada do Dooma – jak chociażby obsługa poziomów o zmiennej wysokości (i odtworzony na silniku Dreada E1M1. Dla patronów projektu udostępniono specjalną składankę dotychczas przygotowanych map, a sam silnik doczekał się płytek naciskowych, przełączników wpływających na animacje na ścianach, otwierających się na stałe drzwi (i potężnych bram), a także zmian w strategii walki po stronie przeciwników. Pasmo dotychczasowych sukcesów i modyfikacji Dread znajdziemy w poniższym, filmowym podsumowaniu: