Instytut Adama Mickiewicza zaprasza na drugą edycję konferencji Digital Cultures. Od 24 do 25 września 2018 r. w Kinie Iluzjon w Warszawie odbędą się 23 prezentacje i dyskusje, a także spotkania z międzynarodowymi ekspertami i twórcami.
Przed konferencją, 23 września odbędzie się siedem bezpłatne warsztatów . Digital Cultures to forum prezentacji najciekawszych polskich i międzynarodowych projektów, a także doskonałe miejsce, by nawiązać kontakty z przedstawicielami kluczowych instytucji z Polski i z zagranicy – od krajów naszego regionu aż po kraje Partnerstwa Wschodniego, Kanadę i Stany Zjednoczone. To pierwsze w Polsce wydarzenie tak kompleksowo poświęcone kulturze cyfrowej. Interdyscyplinarny program obejmuje szerokie spektrum i najnowsze trendy tej dynamicznie rozwijającej się dziedziny: od gier komputerowych, podcastów, muzeów narracyjnych, po interaktywny storytelling i cyfrowe archiwa. Pierwsza edycja konferencji i towarzyszący jej program, zorganizowana przez Instytut Adama Mickiewicza w 2017 roku, cieszyła się ogromnym zainteresowaniem – przyciągając ponad 1,1 tys. uczestników.
Digital Cultures 2018 otworzy 24 września panel na temat wyzwań i szans, jakie niesie ze sobą cyfryzacja kultury z udziałem Anne Marie Lipiński (Harvard Nieman Journalism Lab) i Kristoffera Gansinga (Transmediale Festival). Wydarzeniem specjalnym poprzedzającym konferencję będzie 22 września premiera doświadczenia VR „Cricoterie” przygotowanego przez belgijski kolektyw Tales of Tales, a inspirowanego niezwykłą osobowością i twórczością Tadeusza Kantora. „Cricoterie” powstało w ramach koordynowanego przez Instytut Adama Mickiewicza międzynarodowego programu kulturalnego POLSKA 100, realizowanego w ramach Programu Wieloletniego NIEPODLEGŁA na lata 2017–2021. Sfinansowano ze środków MKiDN w ramach Programu Wieloletniego NIEPODLEGŁA na lata 2017–2021.