Ale brak tego rozwiązania może być szczególnie dotkliwy dla fanów próbujących grać na platformie Google.
[AKTUALIZACJA] Oryginalna wersja artykułu zawierała błędną informację na temat cross play na platformach innych niż Stadia.
Stadia jest jednym z głośniejszych tematów w branży gier – streamingowa platforma od Google ma być alternatywą dla grania na PC i konsolach, umożliwiając nam odpalenie nawet największych tytułów na urządzeniach mobilnych czy telewizorach bez dodatkowego sprzętu. Sama oferta Stadii wzbudza mieszane uczucia – platforma oparta będzie na subskrypcji za 10 dolarów, w ramach której będziemy mogli grać nawet w rozdzielczości 4K i będziemy zmuszeni normalnie kupować gry, bo jedyną, jaką otrzymamy za darmo w ramach abonamentu, będzie Destiny 2 wraz z nadchodzącym dodatkiem (w przyszłości Stadia zaoferuje też opcję bez abonamentu, ograniczając jednak maksymalną rozdzielczość gry do Full HD z dźwiękiem stereo). Chociaż w teorii jej ekosystem zbliżony jest do PC, Stadia nie będzie oferowała cross-playu z tą platformą – twórcy zapewniają jednak, że jeśli cross play nadejdzie, zostanie on wprowadzony także na platformie Google.
Na stronie pytań i odpowiedzi Bungie poinformowało, że w momencie startu Shadowkeep i New Light (to drugie to darmowy komponent Destiny 2 zawierający wszystkie dotychczasowe rozszerzenia), gra na Stadii nie będzie oferować funkcji cross play z PC i konsolami. Firma podkreśliła, że w tej chwili skupia się na zagwarantowaniu funkcjonalności cross save (czyli swobody przenoszenia stanu gry między platformami, na których chcemy grać) na wszystkich platformach, a co za tym idzie, nadaje cross playowi niższy priorytet. Mark Noseworthy z Bungie podkreślił, że nie istnieją żadne technologiczne ani związane z regulaminami platform ograniczenia, które powstrzymywałyby jego studio przed wprowadzeniem tego rozwiązania.
We’ve already mentioned that we’d love to bring cross play to Destiny 2. There’s no policy or technological barrier preventing us from including Stadia. We’d be looking to include every platform. This year though, we’re focused on delivering cross save to all platforms. https://t.co/uSVLsBZt0S
— Mark Noseworthy (@knowsworthy) June 16, 2019
Ważną informacją do wyciągnięcia z komunikacji Bungie jest ta dotycząca Stadii jako osobnej platformy – oznacza ona, że nie należy patrzeć na ofertę Google jako na „inne PC” tylko na kompletnie osobny ekosystem. Chociaż twórcy Destiny 2 zapewniają, że cross play jako taki pojawi się w ich grze o ile fani przyjmą pozytywnie nadchodzące zmiany (w tym przejście na darmowy model z płatnymi dodatkami we wrześniu), to powinien zostać on zaimplementowany. Brak cross playu na starcie może być jednak mocno odczuty przez użytkowników Stadii, szczególnie pierwszych – oznacza on małą ilość graczy na serwerach, a co za tym idzie mniej osób, z którymi będziemy mogli współpracować w kooperacji lub walczyć w PvP. W rezultacie jedyna gra, jaką użytkownicy Stadii dostaną za darmo w ramach abonamentu będzie też tytułem, który na platformie Google działa gorzej niż gdziekolwiek indziej. Sytuacja zmieni się z czasem, jednak dodatkowo osłabia to początkową pozycję Stadii, która póki co nie dostarczyła żadnej wielkiej rewolucji, o której opowieści snuli nam jej twórcy.