Po samodzielnym opracowaniu El Tango de la Muerte, producent Hernán Smicht połączył siły z kolegami z branży (Estebanem Pisera i Ramonem Lezcano), by zaprojektować dynamiczną strzelankę w klimatach postapo.

Stworzyli w ten sposób zespół, w skład którego weszli programista, projektant i artysta 3D. Dodatkowo, zainspirowani takimi filmami jak Mad Max i Running Man oraz kosmicznymi grami roguelike, postanowili stworzyć Desert Pirates. Najważniejszym zadaniem w grze jest jak najdłuższe przetrwanie w drodze przez niekończącą się, bezlitosną pustynię. Dowodząc konwojem, wydajemy polecenia pobratymcom, którzy pomagają nam przetrwać podczas ataków wrogich jednostek. Im dalej zajedziemy, tym odkryjemy więcej nowych samochodów (superszybki Speedy, wytrzymały Open Zesame czy solidny Road Runner), urozmaiconych broni i ukrytych sekretów. Dokonujemy trudnych wyborów, troszczymy się o kompanów (zapewniając pożywienie i naprawiając pojazdy), a także zbieramy samochody trzymając je w garażu w celu późniejszego wykorzystania. Chcąc precyzyjnie zaplanować swój atak i zagarnięcie łupów, niezbędny okaże się przejrzysty, czytelny widok na bazy nieprzyjaciół.

Desert Pirates pojawić ma się w 2021 roku na komputerach PC (Steam).