Heroesów (of Might and Magic) nigdy dosyć! Prawda? Oczywiście to tylko pytanie retoryczne, bo ani dotychczasowym fanom, ani przyszłym fanom nie trzeba wspominać tytułu, który zawsze jako pierwszy instalowany jest na każdym PC.

Demirges (za który odpowiada BerihDev) nie tylko przypomina pierwsze części serii Heroes of Might and Magic za sprawą pełnej zgrabnie poukładanych pikseli i mechanik, ale też wprowadza do rozgrywki jeszcze jeden element – kolekcjonowanie kart wpływających na świat gry i rozgrywkę. Strategiczny, turowy roguelike wprowadza nas w rolę tytułowego demiurga, który ma za zadanie uratować świat przed zagładą (zegar zagłady już odlicza czas), do czego przyczyni się talia kart, okazjonalne znaleziska i potyczki. W trakcie zabawy (czytaj: ratowania świata) zbieramy przedmioty, zasoby i specjalne obiekty) oraz walczymy z przeciwnikami, którzy przynoszą nam doświadczenie oraz… straty jednostek. Do tego wszystkiego dochodzi mechanika kolekcjonowania kart, których wykorzystywanie w rozgrywce sprowadza się do zbierania zasobów i pewnej dozy poświęcenia. Walki, podobnie jak w HoMM toczone są na heksagonalnych planszach, pomiędzy jednostkami o zróżnicowanych zdolnościach. Są też miasta do rozbudowy, tym razem rozwijane za pośrednictwem kart. Demo gry dostępne jest na Steamie oraz w serwisie itch.io. Wkrótce mamy doczekać się wersji Early Access.