Ryan Douglas (założyciel i były dyrektor generalny Nextern, producenta urządzeń medycznych) oraz Mike Wilson (współtwórca Devolver Digital) zaprezentowali swój nowy, wspólny projekt.

Po miesiącach rozwoju, badań i rekrutacji startuje DeepWell DTx – pierwszy wydawca i deweloper gier wideo przeznaczonych do celów terapeutycznych. W zespole DeepWell znaleźli się eksperci z branży gier oraz medycy – ich wspólnym celem jest stworzenie platformy wydawniczej oraz współpraca z niezależnymi studiami na całym świecie, które będą mogły dostarczyć produkcje w dowolnym gatunku (i na dowolną platformę), bazujące na badaniach i technologiach DeepWell. Wszystko to docelowo ma się przyczynić do tworzenia narzędzi, które poprzez rozrywkę będą wspierać odbiorców (graczy) swoimi cechami terapeutycznymi.

„Nasze medium jest często surowo oceniane za negatywny wpływ na umysł i ciało. Jednak naukowcy badający gry wideo, a także programiści, którzy je tworzą już wiedzą, że jest odwrotnie. DeepWell łączy rozrywkę i nauki medyczne, aby wykorzystać fakt, iż gry wideo mogą być dobre dla ciebie, a dzięki globalnej dystrybucji cyfrowej są ważnym narzędziem, dzięki któremu leczenie staje się przystępne i dostępne. Co więcej, dzięki grom, które są po prostu zabawne, pacjenci i gracze będą stale szukać pozytywnych korzyści. Najlepsze gry wideo zostanie docenionych za to, czym są – potężnym narzędziem medycznym – a ich projektanci gier będą kształtować nową dyscyplinę z potencjałem dotarcia do największej publiczności na świecie.” – Mike Wilson, współzałożyciel DeepWell, który wyprodukował ponad 100 gier w ciągu ostatnich dwóch dekad

„Aby tworzyć gry, które zapewniają wymierne rezultaty, pierwszą zasadą DeepWell jest angażująca rozgrywka, ponieważ bez zaangażowania nie ma możliwości leczenia, ani przeprowadzenia terapii. Dzięki naszemu zespołowi złożonemu ze światowej klasy programistów, wspieranemu przez specjalistów naukowych i medycznych, tworzymy i zmieniamy przeznaczenie gier, które wyglądają, sprawiają wrażenie czystej rozrywki, ale są nasycone mocą cyfrowej terapii, która jest dostosowana do naszych przewodowych, neurologicznych mechanizmów nagradzania. To przełomowy moment, który połączy gry wideo i medycynę w sposób, którego żadna dziedzina nigdy wcześniej nie rozważała, nadając priorytet poziomowi zaangażowania pacjentów, który wymyka się współczesnej medycynie .” – Ryan Douglas, współzałożyciel DeepWell, który nadzorował projektowanie i uruchomienie gier na ponad 20 urządzeniach medycznych dopuszczonych przez FDA

Ponad 40 wiodących w branży twórców, projektantów gier, naukowców i badaczy medycznych dołączyło do DeepWell w odpowiedzi na pilne obawy dotyczące zdrowia publicznego związane z chorobami psychicznymi, na co wpływ miała pandemia COVID-19. Wśród ekspertów DeepWell DTx znaleźli się m.in.: Tom Hall, Zoe Flower, Rami Ismail, Lorne Lanning i American McGee oraz lekarze i badacze medyczni: dr Samuel Browd, dr Leeza Maron, dr Anne Marie Porter, dr Justin Systma, dr Len Hatlelid i pedagog Jeff Hopkins.