Każda gra, nawet ta, której premiera (łagodnie rzecz ujmując) odsłoniła niedostatki rozgrywki, ma szansę jeszcze odbić się od negatywnych recenzji i rozbudzić na nowo ochotę na zwiedzanie świata.
Deep Silver zapowiada trzy zestawy dodatków do Winbounda – pierwszy dostępny już dziś, pozostałe – do końca pierwszego kwartału 2021 r. Bezpłatne DLC oprócz skórek (wpływających na umiejętności postaci) zawierają również nowe mechaniki i tryby gry. W pierwszym zestawie dodatków zobaczymy m.in. Skórkę Wiedźmy, która wzmocni umiejętności Kary oraz dwa nowe tryby: Fotograficzny i Nieskończony.
Skórka Wiedźmy to tak naprawdę trzy nowe przedmioty, uzupełniające zestaw cech Kary o nowe umiejętności. Kapelusz Wiedźmy wydłuża działanie mikstur; Strój Wiedźmy, umożliwi odrodzenie się w pobliżu miejsca śmierci; a Kostur Wiedźmy to niezniszczalną broń, która wystrzeliwuje małe, magiczne kule, wyszukujące i atakujące cel. Co może załatać większość poważnych niedostatków Winbounda, na które narzekają recenzenci.
Tryb Fotograficzny umożliwi zatrzymanie gry, ustawienie aparatu i zrobienie zdjęcia (uwzględniając zmianę pozy i miny Kary oraz pory dnia i nakładanie filtrów). Wieczna Podróż da nam szansę na nieskończoną rozgrywkę z trackowaniem mapy i profilem zapisu, wskazującym ile etapów udało się przetrwać graczowi. Gra nie kończy się na rozdziale piątym, etapy będą stopniowo (ale nie bez końca) rosnąć oraz stawać się bardziej zróżnicowane i niebezpieczne.
W kolejnych dodatkach wprowadzony zostanie tryb swobodnego pływania oraz poprawione wieże Nautilus (w tym nowe wieże do zwiedzania). Ostatni z dodatków, zaplanowany na pierwsze miesiące przyszłego roku, jeszcze bardziej rozszerzy wrażenia z wież Nautilus, wprowadzając nowe typy przeciwników, ciosy oraz mechanikę z nowym systemem skażenia.