Pod tym przydługim określeniem gatunku kryje się po prostu walka z zombiakami, zrealizowana przez FlyAnvil – niezależne studio założone przez braci. To oni, wraz z powoli rozrastającym się od 2020 roku zespołem odpowiadają za stworzenie uniwersum Decision. Dziś postapokaliptyczny survival debiutuje na Steamie i GOG-u.

Świat Decision cierpi przez zarazę zwaną Czerwonym Oszołomieniem, zmieniającej żywych w mięsożernych zombie. Jednak ludzkość nawet w tak krytycznych warunkach jak miasto Dust Bowl znalazła sposób na przetrwanie. Gra obiecuje wyjątkową mieszankę gatunków, w tymL wciągające mechaniki przetrwania i tworzenia, zmuszające do myślenia i kompromisów. Nerwowe sekwencje obronne, a także humor oraz atmosfera i elementy fabuły lubiane przez fanom serii Wasteland i Fallout.

Decision: Red Daze to izometryczna gra RPG akcji, łącząca mechaniki survivalu i tower defense. Gdy Czerwone Oszołomienie ogarnia kontynent, pozostawiając po sobie zniszczenie i zmutowane potwory, ocaleni są jedynym promykiem nadziei dla rasy ludzkiej. Naszym zadaniem będzie ochrona i poprowadzenie grupy ocalałych przez niesławne Dust Bowl, odpieranie ataków zarażonych, poszukiwanie ocalałych oraz poszukiwanie lekarstwa na zarazę. Eksploracja, nowe sojusze, poszukiwanie broni, budowanie potężnych mechanizmów obronnych – oto atrakcje nowego, zniszczonego świata. Na stronach wydawcy – Nordcurrent Labs publikuje serię dzienników deweloperów, oferując wgląd w wiele mechanik gry. Pierwsza część serii dotyczyła mechaniki walki w grze, jej połączenia RPG akcji i obrony wieży oraz tego, jak ewoluowały od swoich początków w grach tej serii. Różnorodni wrogowie, z którymi zmierzysz się w Dust Bowl, a także różni bossowie, byli bohaterami dwóch kolejnych wpisów w pamiętniku deweloperów. Trzeci wpis zagłębił się w fabułę. W czwartym wpisie można przeczytać, jak mechanika survivalu i tower defense spotykają się z budowaniem osad. Na koniec, część rozgrywki zorientowana na akcję doczekała się omówienia w dwóch wpisach poświęconych projektowaniu broni, od strzelby po miniguny i znacznie potężniejsze narzędzia zniszczenia – karabiny maszynowe i miotacze ognia. Uwaga, duży wpływ na rozgrywkę w tym niebezpiecznym świecie ma cykl dnia i nocy!