Tło rozgrywki jest raczej tradycyjne dla wizji postapokaliptycznych – zniszczone przez przemysł środowisko, niepokoje społeczne przyczyniające się do wyludnienia i upadku miast.

Cywilizacja legła w gruzach, jednak jest jeszcze jedna siła, która na swój sposób kontroluje pustkowia – policyjne cyborgi. Najbogatsi wyemigrowali poza Ziemię, a sama kolebka ludzkości to od tego momentu historia pisana przez przestępców, buntowników i najbiedniejsze warstwy społeczeństwa, które w pogoni za żywnością i zasobami przeczesują opuszczone miasta, porośnięte dżunglą, zalane przez bagna, wchłaniane przez piaski i zamarzające w okowach lodu. Natura wciąż regeneruje się z dziesięcioleci technologicznego zaśmiecania, a ocaleni ludzie chronią się w zniszczonych wieżowcach, kompleksach laboratoryjnych, opuszczonych tunelach metrach oraz wokół rozpadających się autostrad.

Decimated to świat zamieszkiwany przez przestępców, piratów, łowcy nagród, handlarzy używek i sprzedawców niewolników. Świat, w którym spotkamy kanibali, mutantów i uszkodzone roboty. Wszyscy rywalizują ze sobą o zasoby, a cybernetyczna policja wypiera pozostałości po cywilizacji na pustkowia.

Zadaniem graczy w Decimated będzie odzyskiwanie zasobów, technologii, pozyskiwanie cyfrowej waluty, naprawa pojazdów, budowa własnych baz i wzmacnianie schronów. Plus polowania, zasadzki, handel i zdobywanie łupów. Gra będąca obecnie w fazie pre-alfa ma jeszcze długą drogę przed sobą, która ma doprowadzić projekt do stanu będącego cyberpunkowym, postapokaliptycznym survivalem przeznaczonym do rozgrywek online w gronie wielu osób. Odpowiedzialne za ten projekt studio Fracture Labs czerpie inspiracje wizualne z Blade Runnera, RoboCopa (w wersji Paula Verhoevena) oraz krótkometrażowego filmu Ruin Wesa Balla. W programie rozgrywek przewidziano opcję tworzenia sojuszy, zadania polegające na transportowaniu ładunków i VIP-ów, pozyskiwanie legalnych i nielegalnych zasobów oraz handel, a także polowania na legendarne stworzenia. Do zabawy będą dostępne przynajmniej trzy klasy postaci, a także granaty, pojazdy lądowe i plecaki odrzutowe. W trakcie rozwoju są m.in. takie elementy jak PvE z bossami, walki w pojazdach, szlaki handlowe, miasteczka z rynkami, kupcami i NPC oraz system umiejętności i rozwoju postaci. Niebawem powinniśmy otrzymać demo gry, docelowa premiera (w Early Access) planowana jest prawdopodobnie na przyszły rok.