Gra, która wydaje się być świetnym pomysłem na wykorzystanie możliwości goli VR i wirtualnej rzeczywistości.

Za młodu zagrywałem się w Giants: Citizen Kabuto. Gra ma świetny polski dubbing oraz ciekawą kampanię dla pojedynczego gracza, której nie brakuje solidnej dawki humoru. Dlaczego o tym wspominam? Ponieważ Giants: Citizen Kabuto oferuje tryb rozgrywki wieloosobowej, gdzie jeden gracz mógł wcielić się w rolę olbrzyma Kabuto, a pozostali gracze byli malutkimi żołnierzami, czyli Mekami. To doskonały przykład niesymetrycznej zabawy, w której jedna silna jednostka walczy z kilkoma słabszymi. Już w 2000 roku było to doskonałym pomysłem. Teraz ponad dwie dekady później technologia daje nam większe możliwości prezentowania niesymetrycznych batalii. Konkretnie – chodzi o zastosowanie gogli VR. Dzięki temu istnieje szansa na stopień odwzorowania walki, o którym dwadzieścia lat temu mogliśmy tylko pomarzyć.

W wieloosobowej grze Davigo, jeden z graczy wciela się w rolę olbrzyma i podejmuje walkę z malutkimi ludzikami. Olbrzym korzysta z zestawu VR, więc ruchy jego rąk zostaną precyzyjnie przeniesione do wirtualnego świata. Innymi słowy tytuł sprawi, że przez chwilę poczujemy się jak prawdziwi giganci. Kiedy zobaczyłem materiał promocyjny, w którym grający chwyta za drzewa, wyrywa je z ziemi i miota nimi w malutkiego przeciwnika… wiedziałem, że Davigo może być świetną zabawą. Pomysł wydaje się być strzałem w dziesiątkę i co równie ważne, przy okazji rozwiązuje realny problem związany z VR. Aktualnie niewiele osób ma gogle do wirtualnej rzeczywistości, a znacznie więcej ludzi posiada zwykłe PC (bez takich dodatkowych akcesoriów). Dlatego fakt, że gra wymaga jednego właściciela gogli VR oraz większej ilości graczy PC… to ogromna zaleta. Wszystkim zainteresowanym polecam zapoznanie się z trailerem przygotowanym przez Davigo Studio.

Więcej informacji na temat Davigo znajduje się na oficjalnej stronie Steam projektu.