Gdyby Crusader doczekał się współczesnej edycji prawdopodobnie zagralibyśmy w FPS-a. Niemniej nie zanosi się raczej na to, by Interplay zamierzał powrócić do dawnej marki, pozostaje więc liczyć na poczynania fanów serii.

W połowie grudnia w serwisie Mod.db pojawiła się wersja alpha projektu CrusaDoom – to próba przeniesienia na silnik klasycznego Dooma stylistyki świata Crusadera wraz z przeciwnikami, komputerami, sejfami i całą otoczką charakterystyczną dla izometrycznej gry z lat 90. Sami możemy przekonać się, czy to próba udana, choć wciąż jeszcze po mapie biegają przeciwnicy znani z Dooma, a uzbrojenie wyjęto z kieszeni Doomslayera. Warto jednak zwrócić uwagę na oprawę graficzną, która dobrze oddaje klimat Crusadera. Jak na razie CrusaDoom wygląda jak crossover dwóch tytułowych gier. Miejmy nadzieję, że finalna wersja bliższa będzie Crusaderowi niż Doomowi.