Dopiero od niedawna mogę spokojnie nadrobić zaległości w podziwianiu gier przeniesionych i zdemake’owanych na PICO-8: malutką, wirtualną konsolę Zepa (Lexaloffe Games), która zasłynęła malutkimi programami w Lua, niewielkim ekranikiem o rozdzielczości 128×128 pikseli, paletą barw ograniczoną do 16 kolorów i kompletnym IDE wbudowanym w tę maszynerię, by koderzy, graficy i muzycy wszystkie narzędzia mieli zawsze pod ręką.
Ku mojemu wielkiemu zaskoczeniu, jedną z gier, która doczekała się znakomitego demake’u na PICO-8 jest SuperHot. Tu nazwany PICOHOT. Doskonale odtworzona mechanika, świetnie zaprojektowane poziomy, zupełnie jak w pierwowzorze. Wystarczy przeczytać dokumentację do demake’u, by odkryć, że w PICOHOT maczali palce twórcy SuperHot.
W tym miejscu możemy zagrać w PICOHOT, w oknie przeglądarki. Jest też wirtualny kartridż w formacie PNG do pobrania i uruchomienia na PICO-8. No i można nagrywać 4-sekundowe powtórki w GIF-ach!