Własny symulator kolonii odtworzony z zachowaniem historycznych realiów – to brzmi intrygująco. Gra stworzona przez MiniMax Games (studio odpowiedzialne za Space Pirates and Zombies oraz Golftopię) szykuje dla nas grę akcji, która rozwija się na szkockich wyżynach w średniowieczu.
Clanfolk da nam szansę na spróbowanie własnych sił w przetrwaniu w dziczy, założeniu kolonii i jej rozbudowy do w pełni funkcjonującego miasta. Jednocześnie będziemy zarządzać najważniejszymi bohaterami tej średniowiecznej historii – wielopokoleniową rodziną. Deweloperzy obiecują nam złożony model symulacji, śledzący każdą z postać w wirtualnym świecie, od narodzin do śmierci, oraz tworzący naturalne powiązania między członkami rodziny, sąsiednimi klanami i osobami z zewnątrz. Naszym zadaniem będzie prowadzenie klanu, który musi m.in. oczyścić ziemię i walczyć z żywiołami, zbudować swoje domostwo, a w tym całym zamieszaniu złożona hierarchia potrzeb wpłynie na sposób, w jaki żyją ludzie żyją (a wraz z nim wydarzenia toczące się w rytmie pór roku oraz losowych kataklizmów).
Podstawą w Clanfolk vędzie zarządzanie rodziną, bo to od mieszkańców zależy, czy będą budować, polować, łowić ryby, zbierać plony i parać się rzemiosłem, a także hodować zwierzęta gospodarskie, spotykać sąsiadów, zatrudniać pracowników, handlować, prowadzić swoje firmy (karczmy lub farmy). Dorastający ludzie mogą budować między sobą relacje, zakładać rodziny, płodzić dzieci i przekazywać swoje dziedzictwo nowym członkom klanu.
Clanfolk ukaże się 14 lipca 2022 r. na PC (Steam).