Na 14 lutego 2019 roku jest zapowiedziane wydanie drugiego oficjalnego dodatku do Civilization VI. Tym razem autorzy wzięli się głównie za modyfikację końcowego etapu gry i wpływ środowiska na budowane cywilizacje.

Według zapowiedzi umieszczonej na Steamie pojawią się wybuchy wulkanów, wszelkie rodzaje burz od piaskowych przez tornada i huragany po zamiecie, ale także powodzie i susze. Po wynalezieniu elektryczności prąd będzie się uzyskiwało przez spalanie węgla czy ropy. Z czasem pojawią się technologie umożliwiające pozyskiwanie energii ze źródeł odnawialnych. Gra niejako wymusi ich wdrażanie, ponieważ spalanie węglowodorów na dużą skalę doprowadzi do wzrostu temperatury na Ziemi, topnienia lodowców, podnoszenia się poziomu wody w oceanach i zalewania przybrzeżnych pól. Z drugiej strony pojawi się budowa barier przeciwpowodziowych, które zapobiegną niszczeniu zagospodarowanego terenu. Możliwości modyfikacji terenu znajdzie się zresztą więcej, ponieważ będzie można przekopywać kanały, drążyć tunele, stawiać tamy i łączyć mostami brzegi rzek.

Powróci także zwycięstwo dyplomatyczne, choć w nowym wydaniu. W Gathering Storm będzie się gromadziło kapitał polityczny przez zawieranie sojuszy, utrzymywanie dobrych relacji z państwami-miastami i rywalizację w World Games (cokolwiek by to nie było). Wzorem drugiego dodatku do Civilization V pojawią się przysługi dyplomatyczne wykorzystywane do zapewnienia sobie poparcia innych przywódców dla własnych projektów.

Wszyscy gracze zirytowani zbyt długim pojawianiem się kolejnych technologii przyszłości zyskają nowe pozycje w drzewkach nauki i społeczeństwa, odpowiadające antycypowanym postępom XXI wieku. Znajdą się tam choćby technologie ograniczające emisję dwutlenku węgla.

W dodatku znajdzie się także 9 nowych przywódców z 8 nowych cywilizacji, 9 unikatowych jednostek, 4 unikatowe budynki, 4 unikatowe ulepszenia, 2 unikatowe dzielnice i jeden wyjątkowy zarządca. Dodatków będzie jednak znacznie więcej i nie wiąże się to jedynie z wprowadzeniem do gry nowych cywilizacji. Na wybudowanie ma czekać 7 nowych cudów świata (w tym Kanał Panamski), na odkrycie 7 cudów natury, na opracowanie 18 nowych jednostek, 15 ulepszeń, 9 budynków, 5 nowych dzielnic, 2 nowe zestawy miast, 9 technologii i 10 ulepszeń społecznych. Zostaną dodane także nowe historyczne momenty i nowe możliwości prowadzenia operacji szpiegowskich. Zmienią się warunki zwycięstw kulturowego i naukowego.

Na dokładkę mają pojawić się także dwa scenariusze. Jeden dotyczy czarnej śmierci w XIV wieku, a drugi pierwszej wojny światowej.

Pod względem zawartości Gathering Storm wygląda na solidny pakiet. Czy da się w to grać, przekonamy się za niecały kwartał.