Pierwowzór sprzed kilku dekad wymagał od gracza spostrzegawczości, przewidywania zdarzeń i umiejętnego planowania każdego strzału, który miał za zadanie rozbić pociski wroga. Ryan Davis proponuje nam zabawę przypominająca Missile Command, ale z nieco zmodyfikowaną mechaniką.
Celesti przypomina skrzyżowanie Missile Command z Fruit Ninja. Wprawdzie sam projekt gry powstał kilka lat temu, w 2014 r., w ramach eksperymentów z HTML5, jednak dopiero teraz mamy okazję zagrać online bezpośrednio na stronie poświęconej grze. Zabawa na pierwszy rzut oka przypomina pierwowzór, jednak zamiast celować z działka do obiektów spadających na miasto – musimy nakreślić linię, która posłuży do odbijania spadających gwiazd. Jej zarys po chwili zniknie, więc bariera ma charakter tymczasowy, a jej zastosowania, w miarę postępów w grze – są zróżnicowane – od odbijania gwiazdek po przecinanie atakujących miasto UFO i maszyn kroczących. Celesti to typowa, casualowa zręcznościówka, która świetnie sprawdziłaby się na ekranach smartfonów. Jest jednak kilka aspektów tej zabawy, które wymagają odrobiny strategicznego myślenia…