Mieszanka cyberpunku i ciskających kulami ognistymi czarodziei ma w następnej edycji znacząco uprościć swoje zasady.
Catalyst Labs, twórcy Shadowruna zapowiedzieli właśnie kolejną edycję systemu – sześć lat po poprzedniej, wydanej w 2013 roku, piątej edycji. Świat Shadowruna to mieszanka cyberpunka i high-fantasy – pulpowe, pełne pościgów, wybuchów i całkiem potężnej magii realia, gdzie na czele kilku z największych światowych korporacji zasiadają smoki, które znane są jako przerażający i potężni manipulatorzy. Gracze wcielają się w tytułowych shadowrunnerów, czyli najemników walczących z korporacjami w imię większego dobra, albo po prostu zysku. Gra doczekała się nawet trzech całkiem solidnych komputerowych adaptacji od Harebrained Schemes (i kilku mniej udanych, o których lepiej nie mówmy), jednak w sercu pozostawała zawsze przede wszystkim „papierowym” systemem.
Szósta edycja ma rozprawić się z największą bolączką obecnej wersji systemu, czyli nadmiarem zasad, które poważnie utrudniały grę – Shadowrun 5 jest tak złożony, że kartę postaci do gry najlepiej tworzy się w specjalnej aplikacji, bowiem wypełnienie wszystkiego ręcznie zajmuje zbyt dużo czasu i jest zwyczajnie niepraktyczne. Podczas samej gry, w której turla się wiadrami kostek k6 także nie jest lepiej, więc uproszczenia zdecydowanie się przydadzą, a patrząc po materiałach, które są już dostępne na stronie twórców, całość mocno inspiruje się modyfikacjami, jakie między edycjami wprowadzili do swojej gry twórcy Dungeons & Dragons. Zapowiedź zobaczyć można na stronie twórców, którzy obiecują, że pierwsza bardziej rozbudowana prezentacja całego systemu będzie miała miejsce już 12 czerwca. Sama gra ukazać ma się w drugiej połowie roku, bezpiecznie można więc założyć, że prace nad systemem są już na ukończeniu.