Po 27 latach od premiery na ekranach automatów arcade, mało znany tytuł poskładany z dynamicznej akcji i pikseli powraca na ekrany. Tym razem konsol do gier.
Nie jest to może Prince of Persia, ani Aladdin, ale Kirinowi i jego akrobacjom, w tej jakże dynamicznej grze 2D, w persko-arabskiej otoczce, nie sposób odmówić uroku. Dokładnie 13 kwietnia 2023 roku Cannon Dancer równolegle wkroczy (ma się rozumieć za skromną opłatą) na ekrany Switcha oraz PlayStation 4 i 5. Wydanie na Xboksy pojawi się w nieco późniejszym terminie. Wydania fizyczne Cannon Dancera dostępne są na stronach Strictly Limited Games.
Cannon Dancer (znany tez pod nazwami Osman oraz Kirin) to mikstura gry akcji, platformówki 2D i raczej nieszablonowego przemierzania poziomów, wszystko za sprawa umiejętności tytułowego bohatera. Do pokonania – nieprzeliczone zastępy przeciwników, a także poważna walka z bossem – Abdullahem, łowcą niewolników. Cannon Dancer po raz pierwszy pojawia się na konsolach, oferując sześć etapów walk, całkiem oryginalną mechanikę potyczek, a także nowe opcje – w tym cofanie akcji i zapis stanu gry.
Osman to gra znana wyłącznie z japońskich i amerykańskich salonów gier arcade, ale i tam był to rzadko pojawiający się gość. Twórcą Cannon Dancera jest Kouichi Yotsui, którego gracze poznali przy okazji przechodzenia Stridera. Wraz z Utatą Kiyoshim, grafikiem z oryginalnego zespołu, współtworzyli oni remake gry na konsole.