Mikstura platformówki, roguelike’a i metroidvanii z dynamiczną rozgrywką i losowo generowanymi lochami wyrusza dziś (13.10.2021 r.) na podbój ekranów PC na Steamie. Nieco później, w 2022 roku, zobaczymy Broken Blades na Switchu.

Wyróżnikiem Broken Blades jest system tworzenia miecza, który składany może być ze zdobytych w podziemiach odłamków, a te ostatnie mają wpływ na właściwości broni. Nasza postać również będzie rozwijać się w miarę stoczonych pojedynków, co oznacza nieco łatwiejsze przechodzenie tych samych plansz wraz z postępami w grze. Tradycyjnie dla metroidvanii – zmierzymy się z przeciwnikami pośród losowo generowanych (to już element roguelike’a), platformówkowych plansz, od czasu do czasu natykając się na pułapki oraz bossów. Za stworzenie gry odpowiadają polskie Golden Eggs Studio oraz West Wind Games.

„Broken Blades to gra nawiązująca do tytułów w rodzaju Rogue Legacy, Dead Cells czy Skull: The Hero Slayer, ale jednocześnie posiadająca swój własny, unikalny charakter, mocno podkreślony oprawą w baśniowym stylu. To nie jest gra prosta, wymaga dużej zręczności, szybkich reakcji i analitycznego podejścia, więc to propozycja dla graczy lubiących wyzwania. W sumie Broken Blades oferuje od kilku do kilkunastu godzin zabawy, bo tyle przeciętnie zajmuje ukończenie gry, choć jestem pewien, że nie zabraknie graczy, którzy będą w stanie bić pod tym względem rekordy.” – Paweł Czarnecki, CEO Golden Eggs Studio

Gra wymaga zaledwie 1 GB RAM, Core 2 Duo oraz ok. 200 MB miejsca na dysku.