Barwna, platformówkowa zręcznościówka z robocikiem przenoszącym dane z miejsca na miejsce (w komputerze pojawi się na Steamie w przyszłym roku, nieco później zawita na konsole obecnej generacji (w tym Switcha).
W zręcznościowych przygodach Botiego jest też miejsce na fabułę (odkrywanie tajemnicy zniknięcia jego mistrza i wieści o zagrożeniu dla całego świata). Na wzór metroidvaniowych klasyków – w Botim nasz bohater będzie zdobywał nowe umiejętności i tym samym pokonywał kolejne przeszkody, walczył z wirusami i glitchami, więcej – w przypadku, gdybyśmy chcieli zagrać w towarzystwie – będzie możliwość rozgrywki kooperacyjnej (układ przeszkód automatycznie dostosuje się do wymagań stawianych większej liczbie osób od pojedynczego gracza). Za Botiego odpowiada warszawskie Purple Ray Studio, gra powstaje na Unreal Engine 5.
„Boti to gierka tworzona z pasją przez świetnych i doświadczonych developerów. Większość naszego teamu wcześniej wspólnie pracowała na innych projektach. Wygrana w Epic Mega Jamie dała nam kopa i możliwości, by pchnąć w ten projekt realnego giereczkowego ducha. To jest platformówka, w którą wszyscy chcemy zagrać i głęboko wierzymy, że spodoba się szerokim rzeszom graczy!” – Kornelia Błażyńska, creative director i założycielka Purple Ray Studio