Dziś w serwisach Google Play, App Store i Huawei App Gallery pojawiła się gra w… Pixel Heaven. Poskładana z pikseli, nagród z pikseli obraz oldschoolowego joysticka do sterowania.

Cała rozgrywka toczy się na mapie odzwierciedlającej teren wydarzenia (mniej lub bardziej dokładnie), przemawia do nas po polsku i wysyła na na kilkadziesiąt questów, które zmieściły się w 30 MB (w wersji na Androidzie). Wspominałem, że za darmo?

No dobrze, ale zanim wyruszymy na questy, najpierw musimy stworzyć swoją postać – kilka suwaków, odpowiednio dobrany kolorek włosów i gotowe! Przygotujcie się na dużo zleceń do wykonania i sporo wędrowania, za wysiłki otrzymujemy wirtualne nagrody – na przykład Kufel Chwały Nerda. A sama mapa podpowiada, jak poruszać się po prawdziwym wydarzeniu…

Mamy też krótki wywiad z Kamilem Brzezińskim, który tworzył grę o Pixel Heaven;

Pixelpost: Kto wpadł na pomysł zbudowania gry o Pixel Heaven, inicjatywa była po stronie Roberta, czy Twojej?

Kamil Brzeziński: To ja zaproponowałem Robertowi grę, żeby ludzie mogli zapoznać się z mapą wydarzenia w oryginalny i przyjemny sposób. Ja też obmyślałem zasady gry. Questy zebraliśmy od społeczności Pixel Heaven.

Pixelpost: Ile czasu zajęło stworzenie gry Pixel Heaven?

Kamil Brzeziński: Pracowaliśmy nad tym kilka miesięcy ale samego kodowania było około 2 miesięcy.

Pixelpost: Co było największym wyzwaniem podczas pracy?

Kamil Brzeziński: Zebranie ciekawych questow było największym wyzwaniem i testy. Za każdym razem trzeba było „przeklikać”wszystkie questy

Pixelpost: Dobrze tworzy się gry w zespole złożonym z małżonków?

Kamil Brzeziński: Nie jest łatwo ale przez dwa lata nauczyliśmy się ze sobą pracować. Szczególnie ze każde z nas ma inne kompetencje. Ja zajmuje się produkcją, a Inez koncepcją, grafiką i scenariuszem. Obecnie pracujemy nad „Side B” naszą kolejną dużą grą.

Pixelpost: Ile osób łącznie pracowało nad grą?

Kamil Brzeziński: Jeśli nie liczymy osób które wymyśliły questy to 3 osoby były zaangażowane. Poza mną i Inez jeszcze nasz programista Szymon.

Pixelpost: Czego najbardziej brakuje (oprócz czasu) podczas prac nad grą na urządzenia mobilne?

Kamil Brzeziński: Urządzeń do testów. Na szczęście są rozwiązania w chmurze które umożliwiają testy na setkach różnych urządzeń i różnych wersji systemu

Pixelpost: Ile w grze jest łącznie questów do wypełnienia?

Kamil Brzeziński: W sumie jest 41 questów

Pixelpost: Będzie kontynuacja?

Kamil Brzeziński: Rozmawiamy z Robertem (organizatorem Pixel Heaven) co dalej.