Ankieta dla klientów Blizzarda sugeruje zmiany, firma nie chce ich komentować.

Wygląda na to, że Blizzard rozważa zmniejszenie liczby poziomów w World of Warcraft – tradycyjnie, co dodatek, maksymalny poziom postaci w WoW jest podnoszony, by dać graczom możliwość rozwoju ich dopieszczonych postaci, jednak po dobiciu do 120 wszystko trwa zdecydowanie zbyt długo (i to pomimo znacznego zwiększenia tempa awansów w miarę rozwoju gry i oferowania „boosterów”, pozwalających pokonać większość tej drogi bez wysiłku), a do tego trudno jest dawać wartościowe nagrody po każdej zmianie liczby.

Z tego względu Blizzard rozważa „skurczenie” liczby poziomów i pyta w ankiecie dla klientów, czy gracze zdają sobie z tego planu sprawę – choć na oficjalne zapytania firma odpowiada stwierdzając, że „nie ma komentarza”. W ubiegłym roku o pomyśle na redukcje mówił reżyser gry, Ion Hazzikostas, zaznaczając, że jest to techniczne wyzwanie, któremu Blizzard musiałby sprostać.

W nowym systemie awansowanie mogłoby być znacznie ciekawsze, oferując bardziej wartościowe nagrody za każdy poziom, w społeczności są jednak fani, którzy uważają, że to plaster a nie rozwiązanie – zamiast tego Blizzard powinien skupić się na prostym usprawnieniu nagród, zamiast kombinować z poziomami. Większość reakcji pozostaje jednak pozytywna, szczególnie w kontekście nowych graczy, którzy mieliby dopiero dołączyć do gry. Zważywszy na fakt, że w ostatnim czasie gry Blizzarda odnotowały łącznie 8% spadek widowni, a znaczna część tej liczby przypada właśnie na World of Warcraft, takie rozwiązanie mogłoby okazać się bardzo pomocne.