Malarstwo nieczęsto bywa inspiracją dla twórców gier, jednak kiedy dochodzi już do spotkania dwóch muz – mogą rodzić się rzeczy wielkie. Wielokrotnie nagradzane Behind the Frame ma szansę zgrabnie połączyć dwa gatunki gier – interaktywną fikcję z escape roomem.

Gra, będąca zaproszeniem do oglądania świata przez pryzmat oczu początkującego artysty ma nas zabrać w podróż pełną emocji.

Akupara Games zostanie wydawcą gry tworzonej przez Silver Lining Studio (oddziału Akatsuki Taiwan). Interaktywna fikcja, która do tej pory w fazie prototypu doczekała się siedmiu nagród i wyróżnień ma być specyficznym, ulotnym doświadczeniem opartym na narracji i nakreślonym w efektowny sposób. Rzeczywiście – kadry z Behind the Frame wyglądają jakby wyjęto je z animacji studia Ghibli. Jednak gra narracyjna to tylko jedno z oblicz Behind the Frame, bo oprócz opowieści i malowania obrazów odnajdziemy tu również sporo zagadek i łamigłówek logicznych.

Gra opowiada historię aspirującej artystki, będącej u progu ukończenia swojego ostatniego dzieła przygotowywanego do galerii. Wokół niej kręci się nieznośny kot, życie czasami uprzykrza szorstki sąsiad. Kiedy obraz zacznie nabierać kształtów, odsłoni się także emocjonalna opowieść o roli przypadku i odkrywaniu swojego artystycznego ja. Będziemy więc szkicować i retuszować obrazy, jednocześnie spoglądając we wspomnienia. Opowieść przedstawiona w Behind the Frame ma być relaksująca i dać nam szanse przeżyć coś więcej niż to, co obserwujemy na ekranie.

Gra pojawi się na urządzeniach mobilnych oraz PC (Steam) jeszcze w tym roku.