Zupełnie nie wiemy jak to się stało, że nie zauważyliśmy sierpniowej premiery (we wczesnym dostępie) gry, w której podstawowym zadaniem jest rozwiązywanie dylematów z klasycznych gier cRPG. Problemu układania przedmiotów w ekwipunku.

W Bacpack Hero zajmujemy  się szturmowaniem lochów, zbieraniem rzadkich przedmiotów, a nade wszystko porządkowanuiem zawartości plecaka oraz przygodnymi potyczkami z przeciwnikami (w wolnych chwilach od sortowania łupów). Gra łączy gatunki roguelike z budowaniem talii, jednak nie chodzi o to co przywdziejemy, ale jak zrobimy to w ekwipunku, bowiem umiejscowienie przedmiotów wpływa na ich moc. W różnych aranżacjach unikalne przedmioty będą mogły okazać się niezwykle potężne i przyczynią się wydatnie w walkach z ponad 40 zróżnicowanymi przeciwnikami (o różnych atakach i stylu walki). Lochy w Backpack Hero nie kończą się, na dodatek są generowane losowo, pełne wydarzeń i wyzwań. Podobno można w nich także spotkać przyjaciół. Zdarzy się tez nam ulepszać własne miasto i przy okazji odbudowywać świat Ordeii, ratując tym samym żyjące w nim zwierzęta.

Aktualizacja gry wprowadza do zabawy Satchela (obok już dostępnych Purse the Packrat, Tote the Toad oraz CR-8 the Robot) – sprytnego rudzika, który może tworzyć torby z wieloma kieszeniami i tym samym zyskiwać przewagę w układaniu puzzli z przedmiotów. W grze pojawią się także nowe przedmioty i tryby gry oraz Kuźnia. Taka, w której za opłatą ulepszymy zestawy przedmiotów. Walki w Backpack Hero są turowe, będziemy musieli więc umiejętnie planować użycie broni, mikstur, jedzenia oraz zbroi.