Art Games Studio wraz z Avernus Software planują zaprosić nas do obrony w stylu tower defense na archipelag poskładany ze Starożytnych Wysp, łącząc w jednym: oldschool, taktykę, ekonomię i wyśrubowany poziom trudności.

Dodajmy również, że na screenshotach i nagraniach z rozgrywki Ancient Islands prezentują się uroczo, nawet jeśli zabawa czerpie to co najlepsze i najgorsze z tower defense. Będziemy więc do znudzenia stawiać wieżyczki obronne wokół tras, po których poruszają się przeciwnicy oraz bronić wyznaczonych punktów na mapie, dbając jednocześnie o rozbudowę osady, pozyskiwanie surowców i… prowadzenie handlu. Ancient Island mają nas też skłonić do stosowania taktycznych sztuczek i korzystania z aktywnej pauzy, w celu doszlifowania obrony. Jak zapewniają twórcy – rozgrywka (pomimo trzech poziomów trudności do wyboru) ma być bezlitosna i dać nam odczuć, że to nie casual, a staroszkolny łomot. Zabawa rozciągnie się na dwie wyspy (z unikalną fauną i florą) oraz łącznie 14 ręcznie malowanych plansz. Do pokonania ponoć będzie wielu unikalnych przeciwników, z których wypadnie złoto (na rozwój wieżyczek). W grze wezmą również udział trzy inne surowce: drewno, kamień i mana, a także gałęziasta struktura umiejętności (przyznających bonusy), nowych budynków i wież do postawienia. Do odblokowania będzie również 30 osiągnięć, które wpłyną na statystyki naszych jednostek oraz zabudowań. Premiera na Steamie jeszcze w tym kwartale, demo gry zobaczy podczas najbliższego Steam Next Fest.