Na forum PPA Zbigniew Rosa zaprezentował fragment rozgrywki z powstającej właśnie gry Yoomp! dla Amigi o której wcześniej już informowaliśmy.
Po wersji dla C64 będzie to jeszcze jeden (z dwóch powstających) portów Yoompa! dla Przyjaciółek. Co najciekawsze – wariant Amiga Yoomp! jest optymalizowany pod najsłabsze konfiguracje – gra zadziała nawet na A500+ z 1 MB CHIP RAM lub A600 z 1 MB CHIP RAM, w 4 rzeczywistych kolorach (na ekranie widać 7 – autor wykorzystuje tryb EHB) i przy nieco zredukowanej rozdzielczości. Średnią jakość uzyskamy na A500 z rozszerzeniem +512 KB SLOW RAM, skrzydła Amiga Yoomp! rozwija na A1200 z pamięcią FAST oraz A500 z procesorem taktowanym zegarem 14 MHz i dodatkową pamięcią FAST (15 kolorów w trybie EHB). Autor rozważa także wariant Amiga Yoompa! dla Amigi CD32. Wydawcą gry będzie RGDC, nie ma planów na optymalizację kodu gry pod kątem szybszych Amig. Możemy spodziewać się dokładnie takiego samego zestawu poziomów jak w wydanym wcześniej C64 Yoomp! plus kilku nowych etapów, wykorzystujących dodatkowy kafelek. O co chodzi w samej grze? Skaczemy kulką przez tunel, unikając wyskoczenia w przestrzeń i korzystając z kafelków-boosterów.
Doceniamy prace nad optymalizacją kodu dla low-endowych konfiguracji Amig.