Tytułowa Bursztynowa Wyspa jest obszarem bujnych i zróżnicowanych terenów. Właśnie tam wybierzemy się na poszukiwanie wyzwań oraz dzikich, niezidentyfikowanych kreatur.
Zapowiedziany RPG typu monster catching (creature collecting) rozpoczyna się w momencie, gdy opuszczamy rodzinne miasto i wyruszamy w odludną dzicz pełną niespodzianek. Docierając na wyspę, udajemy się bezpośrednio na polowanie. Naszym zadaniem jest schwytanie nieznanych gatunków stworzeń, oswojenie ich oraz pielęgnowanie. A tych będzie cała masa. Jednak najpierw – wykorzystując swój spryt – musimy je zlokalizować. Bądźmy przy tym ostrożni, bo równie łatwo możemy stać się ofiarą polowania… Strategiczne walki turowe w Amber Island wprowadzają ruchy obronne i przeciwdziałające zagrożeniu ze strony wrogów, tak rzadko używane w innych grach tego typu. Teraz oprócz różnorodnych kombinacji ataku, otrzymamy również możliwość blokowania i kontrowania ciosów. Wszystkie stworzenia dysponować będą jednym z żywiołów (ogień, woda, życie, śmierć, powietrze lub ziemia), co zachęci graczy do urozmaicenia składu kolekcji kreatur. Musimy również pamiętać o zapewnieniu im pożywienia, inaczej zaczną ciężko chorować i umierać. Odkrywając zasoby naturalne, uprawiając obfite plony i polując na dzikie potwory wejdziemy w posiadanie niezbędnych produktów żywnościowych.
Amber Island ma pojawić się na komputerach PC (Steam). Data premiery gry zostanie wkrótce zapowiedziana.