Polskie studio Iron Lung zebrało weteranów z zespołów Bloober Team, Ubisoftu oraz Techlandu i przygotowuje obiecujący projekt przeznaczony wyłącznie na PC oraz konsole PlayStation 5., Xbox Series S i X.

Alterborn przedstawiony został jako połączenie shootera z survivalem, z inspiracjami z takich gatunków jak souls-like oraz looter shootery. Gra rzuca nas w zniszczony przez tajemniczą plagę świat. Będziemy eksplorowali proceduralnie generowane poziomy, dostosowując samemu trudność gry do naszych umiejętności. Doświadczenie każdego przejścia Shattered Lands ma być unikalne i kreowane przez nasze decyzje.

 

Fabuła gry przedstawia nam bezprawny, ponury świat Shattered Lands, zamieszkiwany przez przedwieczną siłę. Tytułowy Alterborn to jednym z ostatnich ocalałych, którym udało się uniknąć śmierci, dotknięty przemianą, której musi się poddać, by odnaleźć jej źródło. Twórcy gry obiecują nam zwiedzanie dziwacznych pustkowi, pełnych zwierząt i roślinności, które nie są podobne do czegokolwiek nam znanego. Alterborn będzie trzecioosobowym action survival shooterem z elementami roguelite, jednak z ręcznie wykreowanymi poziomami, na których umieszczana zawartość jest proceduralnie generowana. Obiecująco brzmi również zapowiedź zmieniających się mechanizmów rozgrywki, a także wpływ naszych działań na otaczający świat oraz zmieniające się za każdym podejściem doświadczenia z gry. Również elementy RPG wiążące się z poziomem trudności będzie można w znacznym zakresie dostosować do własnych umiejętności. Jako gracz w świecie Shattered Lands będziemy mieli okazję zawierać sojusze i walczyć z wybranymi NPC-ami – rozwój fabuły będzie zależał od dokonanych wyborów.