Wydana w 1996 roku kontynuacja Alien Breed 3D wymagała do działania niebanalnej konfiguracji sprzętowej Amigi, na dodatek – nie obsługiwała w pierwotnej wersji kart graficznych, a rynek gier amigowych właśnie dogorywał.

Rok później, w marcu 1997 Team17 opublikował kod źródłowy gry, a jedynym obocznym efektem tego wydarzenia było opublikowanie łatki RTG, która umożliwiała uruchomienie Alien Breeda 3D II na kartach graficznych. Po upływie ćwierćwiecza doczekaliśmy się czegoś nowego (poza paczką map Karlosa). Za to na początku lipca na forum English Amiga Board Pipper poinformował o udostępnieniu wersji AB3DII, którą po 25 latach od wydania kodu źródłowego gry da się skompilować. Na razie z drobnymi, ale istotnymi poprawkami dotyczącymi sterowania – w grze nareszcie da się użyć WSAD i myszy, pojawiły się także zmiany w wydajności, jak adaptacja kodu chunky to planar Kalmsa. Ćwierćwiecze wyraźnie służy starym kodom źródłowym, bo podobnie jak w przypadku Cytadeli, która po 25 latach doczekała się poprawek w wydajności i kod Alien Breeda 3D II ożył, sprawiając że chyba możemy liczyć na nowego, szybszego i ładniejszego The Killing Grounds.