Po Pentagramie, Gunfrighcie i Knight Lore to już czwarty z wielkich hitów Ultimate Play the Game, który ostatecznie przeportowano z ZX Spectrum na Commodore 64. Z jednym etapem pośrednim, bo narzędzia wykorzystane do tego celu (autorstwa Mariusza Wojcieszka) najpierw posłużyły do konwersji kodu Z80 na 6502 w przypadku portów gier izometrycznych na małe Atari.

Możecie sami sprawdzić – zarówno Knight Lore, Gunfright, Pentagram, jak i Alien 8 są już od kilkunastu miesięcy i… lat na ekranach 8-bitowych komputerów Atari. Wersję Alien 8 dla C64 opracował Emu, w grze usłyszymy muzykę Saula Crossa, za grafikę odpowiada STE’86. Całość na C64 prezentuje się prześlicznie, a grę możemy pobrać stąd. Powstała również paczka Flimation Quadrilogy zawierająca cztery wielkie hity Ultimate Play the Game. Sam Alien 8 dla C64 zadziała zarówno na maszynach w standardzie PAL, jak i NTSC. W przypadku uruchamiania na C128 zyska na wydajności ok. 25%. Autorzy pomyśleli także o posiadaczach dwuprzyciskowych joysticków do C64GS (drugi przycisk może zostać wykorzystany do podnoszenia i wyrzucania przedmiotów) i wsparciu dla takich wynalazków jak Super CPU i Turbo Chamelon. Gra w 100% odtwarza oryginalną rozgrywkę w Alien 8 z drobnymi zmianami, jak muzyka odtwarzania w trakcie zabawy. Archiwum z Alien 8 zawiera wersję dyskietkową, taśmową oraz obraz kartridża. Autorzy zapowiadają natywne wersje Alien 8 dla Commodore 128 (w tym wariant wykorzystujący VDC) oraz Commodore PLUS/4.