Zaczęło się od Bullfroga i jego klasycznego tytułu Tube, wyścigów z grafiką 3D. Drugim filarem dla opracowania Yoomp! była gra Jump! D. Johannsena z 1985 roku, w której na płaskiej powierzchni omijaliśmy przeszkody, skaczącą piłeczką. Dwa pomysły złożone w jedną całość zmieniły się we wciągającą, tunelową zręcznościówkę.
W 2007 roku ekipa złożona z Marcina Żukowskiego, Łukasza Sychowicza, Bartka Wąsiela i Piotra Fusika połączyła dwa wyżej wymienione pomysły w jeden, zgrabny tytuł dla 8-bitowego Atari. Tak narodził się Yoomp!, który właściwie jest tunelowym odpowiednikiem Trailblazera. Prace nad Yoomp! rozpoczęto 6.05.2007 r., na początku sierpnia gra była już niemal ukończona. Dziś jest stałym elementem każdego spotkania użytkowników Atari, obok Boulder Dasha, M.U.L.E., Bruce Lee i Spy vs. Spy.
W sierpniu 2018 roku światło dzienne ujrzała konwersja Yoompa! na Commodore 64 (Yoomp! 64), dostępna m.in. za pośrednictwem RGDC Publishing, rozpowszechniana zarówno w postaci pliku D64 (za darmo), jak i fizycznego kartridża dla C64. Edycję dla Commodore również opracowali Polacy: Zbigniew Ross i Michał Brzeski (muzyka).
W tym roku po raz pierwszy usłyszeliśmy o wersji dla Amigi, za którą odpowiada Kefir/Union, polski koder. Okazuje się, że prace koncepcyjne nad amigowym portem zaczęły się już w 2018 roku. Widać też różnice, w odniesieniu do oryginalnej wersji (16 kafelków składających się na tunel zamiast 8) i większy zasięg kamery (10 pól zamiast 4). Autor przewidział także zmiany w zakresie pól bonusowych. Docelowo Joomp! ma działać na Amidze 1200 z 4 MB pamięci FAST (320×256 pikseli/256 kolorów, 25 FPS). Tunel będzie przesuwał się na ekranie, zgodnie z przemieszczaniem kulki. Szczegóły można znaleźć w serwisie PPA.
Ta krótka opowieść o ukończonych i jeszcze niedokończonych Yoompach! doczekała się jeszcze jednego rozdziału. Autor portu Yoompa! dla C64 właśnie poinformował o trwających pracach nad przeniesieniem gry na Amigę. Jednak docelową platformą ma być A500 lub A600 z pamięcią FAST i akceleratorem (14 MHz). Wątek z zapowiedzią gry zmienił się w opowieść o optymalizacji kodu, a my mamy już cztery polskie Yoompy!. Ciekawe na jaką platformę powstanie kolejny port.