Dla Japończyków Konami Code jest równie dobrze znane jak ikoniczne IDKFA w Doomie. Informację o śmierci Kazuhisy Hashimoto przekazał na Twitterze Yuji Takenouchi, były pracownik Konami.
コナミコマンド「上上下下左右左右BA」の生みの親であるプログラマーの橋本和久さんが、昨夜、亡くなられたとのこと。ご冥福をお祈りいたします。
— TECHNOuchi ♓️🅰 (@TECHNOuchi) February 26, 2020
Wśród gier, które współtworzył Kazuhisa Hashimoto są m.in. Gradius oraz Life Force. To w Gardiusie debiutował Konami Code, który jest niczym innym, jak sekwencją przycisków, umożliwiających uzyskanie power-upów – wymyślonych podczas tworzenia i testowania gry, która już na tym etapie okazała się trudna. Konkretnie cała sekwencja to: góra, góra, dół, dół, lewo, prawo, lewo, prawo, B, A, wprowadzona po zapauzowaniu gry i jej uruchomieniu przyciskiem Start. Konami Code niewątpliwie rozpoznają wielbiciele Contry – gdzie również został wprowadzony, umożliwiając uzyskanie na starcie 30 żyć. Dziś Konami Code urosło do popkultorowego mema, a jego pierwsze pojawienie się jest datowane na port Gradiusa dla NES-a z 1985 roku. Sekwencja przycisków doczekała się kilku wariacji – w Gradiusie III dla SNES-a domyślnie niszczy nasz statek, jednak wystarczy zastąpić lewo i prawo odpowiednimi triggerami. Konami Code i jego odmiany występują także w Nemesis dla Game Boya, Parodious!, Super C, Operation, Hard Corps Uprising, Castlevanii, grach z serii Teenage Mutant Ninja Turtles, Dance Dance Revolution, Metal Gear Solid 2/3/4 i Metal Gear Rising oraz w Batman Returns, Beatmanii, Bokati, Crisis Force, Death Jr., Detanie!, DrumManii, Flame of Recca, Froggerze (Xbox 360). Łącznie w ponad setce gier Konami i w ponad kilkudziesięciu tytułach spoza studia Konami. Dziękujemy za ułatwienie zabawy mniej wprawnym graczom.