Według raportu Sensor Tower dla Niantica 2019 był lepszy niż rok debiutu gry Pokémon Go, w której gracze wydali (na zakupy w aplikacji) 894 miliony dolarów. To oznacza 10-procentowy wzrost przychodów w stosunku do poprzedniego roku (2018: 816 mln USD) i 62 miliony dolarów więcej niż w roku premiery (2016 rok, 832 mln USD przychodu).

Sukcesywny wzrost od roku 2017 (najsłabszego pod względem przychodów) został napędzony zarówno zmianami w mechanice rozgrywki (wprowadzenie przeciwników – Team Rocket) oraz wydarzeniami związanymi z Pokémon Go organizowanymi zarówno w rzeczywistym świecie, jak i w wirtualnym środowisku łowców Pokémonów.

Geograficzny podział przychodów odsłania dużą popularność gry w USA (335 mln USD), Japonii (286 mln USD) i Niemczech (54 mln USD). W zakresie sprzętu – dominuje Android – generujący 54 procent przychodu, depcze mu po piętach iOS z 46-procentowym udziałem.

W 2019 roku pobrano i zainstalowano 55 milionów kopii gry, przede wszystkim na urządzeniach z Androidem (69%). Przychody na poziomie niemal 900 milionów dolarów stawiają produkt Niantica na piątym miejscu najbardziej dochodowych gier mobilnych w 2019 roku, bezpośrednio za Candy Crush Saga (1,1 mld USD). Na pierwszym miejscu zestawienia jest Honor of Kings Tencenta (1,5 mld USD).

Pokémon Go pozostaje niekwestionowanym liderem gier wykorzystujących geolokalizację – drugi w zestawieniu Dragon Quest Walk wygenerował przychody na poziomie 201 milionów dolarów (po udanym debiucie w październiku 2019 r. w Japonii). Kolejne miejsca zajmuje popularny w Chinach Let’s Hunt Monster Tencenta (60 mln USD), Jurrasic World Alive (26 mln USD), Harry Potter: Wizards Unite (również Niantic, 23 mln USD), The Walking Dead: Our World (17 mln USD) i Ghostbusters World (230 000 USD).