Wprawdzie specjalny wysłannik Pixela trzymał kciuki za symulator wyścigu kapsli, ale jurorzy tegorocznej edycji konkursu ZTGK zadecydowali inaczej.

Organizowane od 2009 roku przez Politechnikę Łódzką wydarzenie ponownie przyciągnęło twórców, którzy chcą robić gry tak, jak robiło się je cztery dekady temu – w gronie przyjaciół, trochę dla funu, ale i trochę z nadzieją, że da się na tym zarobić pieniądze.

Fun było widać zarówno po stronie autorów, jak i graczy, a i dla wielu uczestników ZTGK faktycznie może okazać się przepustką do kariery w branży (na sali obecni byli przedstawiciele potentatów krajowego gamedevu, czujnie wypatrując potencjalnych pracowników).

Zwyciężyli:

  • w kategorii virtual environment Blacksmith VR, czyli symulator jedynego kowala we wsi (Grupa 13);
  • w kategorii mobile games skoczne, kolorowe i platformowe Nasu (Drunken Dwarves);
  • w kategorii game design (gry na gotowych silnikach) logiczne, oparte na zarządzaniu energią i współdziałaniu dwóch bohaterów Colectricity (DVD Unicorns);
  • w kategorii game development (gry na frameworku) trójwymiarowe oparte na mechanice, w której gracz-kosmonauta wykorzystuje podążający za bohaterem cień, Delayed (Skybox is the Limit).

Pełna lista laureatów została opublikowana na stronie ZTGK.

Fotorelacja ze zmagań twórców już wkrótce na łamach magazynu Pixel.