Miesiąc temu informowaliśmy o niezwykłym wyniku, jaki odnotował Roblox, który zebrał ponad 100 milionów graczy w jeden miesiąc, teraz dowiadujemy się, że Minecraft podnosi poprzeczkę.

O 112 milionach graczy w Minecrafcie poinformował serwis Business Insider – który w rozmowie telefonicznej z Helen Chiang (zarządzającej studiem Mojang) uzyskał informacje o liczbie graczy oraz stałej, wzrostowej tendencji Minecrafta, od momentu przejęcia studia przez Microsoft pięć lat temu.

Kulturowego fenomenu Minecrafta nie sposób zignorować. Gra, która w maju tego roku obchodziła dekadę obecności na rynku dostała wiatr w żagle od momentu przejęcia przez Microsoft. Nie bez powodu amerykańska korporacja zainwestowała w Mojang 2,5 miliarda dolarów – dobrze zdając sobie sprawę z magnetycznej mocy Minecrafta, który stał się dla Microsoftu platformą porozumienia z najmłodszymi graczami. Poprzedni wynik popularności Minecrafta, wynoszący 91 milionów graczy w jeden miesiąc odnotowano w październiku zeszłego roku. Dziś liczba graczy wzrosła o 21 milionów użytkowników.

Ten wirtualny odpowiednik klocków LEGO zdaje się dominować nad bezpłatnym Fortnite’em (ponad 78 milionów graczy) i wspomnianym Robloxem (ponad 100 milionów graczy). Na rosnącą popularność Minecrafta, który dotychczas doczekał się 180 milinów sprzedanych kopii, złożyło się kilka czynników: udostępnienie klasycznej wersji gry za darmo, ponad 200 milionów nowych graczy w Chinach, gdzie oferowana jest wersja tej gry w modelu fee-to-play oraz nowa fala zainteresowania światem z wirtualnych klocków, wywołana wersją RTX. Szkoda, że projekt poprawienia rozdzielczości tekstur w Minecrafcie został wyrzucony do kosza.