Miesiąc temu informowaliśmy o niezwykłym wyniku, jaki odnotował Roblox, który zebrał ponad 100 milionów graczy w jeden miesiąc, teraz dowiadujemy się, że Minecraft podnosi poprzeczkę.
O 112 milionach graczy w Minecrafcie poinformował serwis Business Insider – który w rozmowie telefonicznej z Helen Chiang (zarządzającej studiem Mojang) uzyskał informacje o liczbie graczy oraz stałej, wzrostowej tendencji Minecrafta, od momentu przejęcia studia przez Microsoft pięć lat temu.
Minecraft now has 112 million monthly active players across all versions. This is up from 91 million last year.
The international version has sold more than 180 million paid copies. The free to play version in China has over 200 million registered users.https://t.co/36ffFapskG
— Daniel Ahmad (@ZhugeEX) September 14, 2019
Kulturowego fenomenu Minecrafta nie sposób zignorować. Gra, która w maju tego roku obchodziła dekadę obecności na rynku dostała wiatr w żagle od momentu przejęcia przez Microsoft. Nie bez powodu amerykańska korporacja zainwestowała w Mojang 2,5 miliarda dolarów – dobrze zdając sobie sprawę z magnetycznej mocy Minecrafta, który stał się dla Microsoftu platformą porozumienia z najmłodszymi graczami. Poprzedni wynik popularności Minecrafta, wynoszący 91 milionów graczy w jeden miesiąc odnotowano w październiku zeszłego roku. Dziś liczba graczy wzrosła o 21 milionów użytkowników.
Ten wirtualny odpowiednik klocków LEGO zdaje się dominować nad bezpłatnym Fortnite’em (ponad 78 milionów graczy) i wspomnianym Robloxem (ponad 100 milionów graczy). Na rosnącą popularność Minecrafta, który dotychczas doczekał się 180 milinów sprzedanych kopii, złożyło się kilka czynników: udostępnienie klasycznej wersji gry za darmo, ponad 200 milionów nowych graczy w Chinach, gdzie oferowana jest wersja tej gry w modelu fee-to-play oraz nowa fala zainteresowania światem z wirtualnych klocków, wywołana wersją RTX. Szkoda, że projekt poprawienia rozdzielczości tekstur w Minecrafcie został wyrzucony do kosza.