Wraz z premiera Total War: Rome II Sega obiecuje graczom wydawanie gier dla PC z materiałów podlegających w 100 procentach recyklingowi.
Po próbnej serii, którą zwiastował zeszłoroczny Football Manager Sega postanowiła pójść za ciosem i dołączyć do listy gier, które po trafieniu na śmietnik da się jeszcze przetworzyć i wykorzystać materiały ponownie. Bez zaśmiecania środowiska. Dotyczy to na razie wyłącznie gier dla PC w fizycznych, pudełkowych edycjach. Oczywiście wersje elektroniczne wydań nie wymagają specjalnych zabiegów, by je zwrócić naturze. Uznajemy takie wieści za ciekawy zabieg marketingowy, choć zrealizowany mniej więcej o dekadę zbyt późno, ostatecznie gracze to ludzie, którzy szybko przeskoczyli na dystrybucję cyfrową, o ile wydawca nie miesza im zbytnio w bibliotekach (np. zabierając starsze tytuły, po wydaniu remake’u/remastera). Pudełkowe edycje gier dla PC Segi będą też lżejsze, co obniży zużycie paliwa, potrzebnego do transportu. Zarówno pudełko wykonane z kartonu, tusze (na bazie barwników roślinnych), jak i folia (LDPE) podlegają w 100% recyklingowi. To ładny gest, będący w opozycji do największych koncernów produkujących napoje, które swoje plastikowe opakowania tłumaczą… wymaganiami klientów.
We’re pleased to announce that all of our future physical releases of PC games will be launched in fully recycled packaging!
Total War: ROME II – Enemy at the Gates Edition from Creative Assembly signals our intent to continue with this environmental initiative. pic.twitter.com/UdcwnQqSFU
— SEGA (@SEGA) January 30, 2020
Pozostaje jedno pytanie: kiedy dostaniemy podatne w 100% na recykling, pudełkowe edycje kolekcjonerskie gier.