Pomimo prób uratowania modyfikacji, twórca moda musiał całkowicie skasować produkcję.

Modder o pseudonimie vasyan777 ogłosił, że musi przerwać produkcję moda Doom 4 Remake – obiecująco wyglądającej odświeżonej wersji oryginalnego Dooma, która trzymała się oryginału we wszystkim, poza jakością tekstur i modeli (no, miała też całkiem ładne światełka wybuchów, jak zobaczycie poniżej). Twórca otrzymał od Zenimax, spółki-matki Bethesdy i właścicieli id Software list Cease and Desist, czyli żądanie natychmiastowego zaprzestania prac nad modyfikacją.

vasyan777 skontaktował się z prawnikiem, by ustalić, czy może zaradzić coś w takiej sytuacji. Jedna z pierwszych wersji modyfikacji była udostępniana jako samodzielny produkt wykorzystujący elementy Dooma, ale modder zmienił ją tak, by wymagała posiadania oryginalnej gry w celu uruchomienia – licząc, że to zadowoli Zenimax. Niestety, firma pozostała nieugięta i zażądała nie tylko zaprzestania prac, ale też usunięcia kodu i wszystkich materiałów stworzonych na potrzeby moda. Początkowo na ModDB można było znaleźć informację, że modyfikacja została usunięta ze względów prawnych, ale teraz nie ma już po niej śladu.