Od dziś w punktach sprzedaży prasy i na shop.pixel-magazine.com 48., majowy numer Pixela. Oto zawartość wydania:

LOADING

PIXEL HEAVEN 2019
Przedstawiamy gości, którzy pojawią się podczas majowego święta fanów gier, komputerów, planszówek i szeroko rozumianego retro, jakie odbędzie się w Warszawie w dniach 17-19 maja. Oprócz tego przedstawiamy zarys dyskusji, jaka odbędzie się podczas Pixel Heaven – o walce Sierry On-Line z Lucasfilm Games oraz tym, co zrodziło klasyczne przygodówki.

GDC 2019
Cztery strony relacji z San Francisco, gdzie prezentowano najnowsze trendy w elektronicznej rozrywce. Tegoroczna edycja upłynęła już nie pod znakiem VR, lecz najwięcej mówiono o streamingu gier.

INDYKARIUM
Borek trzyma rękę na pulsie – informuje o wszystkich najnowszych imprezach dla indyków, przeprowadza wywiady z ludźmi ze środowiska, przygląda się powstającym niezależnym projektom. Za miesiąc Pixel wyruszy do Chin zbadać indyczą scenę na Dalekim Wschodzie.

WYWIAD Z PEOPLE CAN FLY
Szef studia, Sebastian Wojciechowski, opowiada nam, jak wygląda praca nad największymi blockbusterami typu Gears of War czy Fortnite.

PLAY THE GAME

DRIFTLAND: THE MAGIC REVIVAL
Po okresie early access nadeszła premiera pełnej wersji Driftlanda. Można nacieszyć się już trybem kampanii tej niezwykłej gry inspirowanej Cywilizacją.

SEKIRO: SHADOWS DIE TWICE
W grze FromSoftware umiera się wyjątkowo często – i tutaj nie ma wyjątku. Ograliśmy Sekiro bardzo starannie, czego efektem jest trzystronicowa recenzja.

TROPICO 6
Skoro ukazuje się szósta część serii, musi to oznaczać rozwój, a nie zwijanie się.

TRUBERBROOK
Klasyczna przygodówka w oprawie graficznej, o jakiej nawet LucasArtsowi się niegdyś nie śniło.

GRIMSHADE
cRPG napędzony skuteczną zbiórką na Kickstarterze, a inspirowany japońskimi produkcjami z lat dziewięćdziesiątych.

HEAVEN’S VAULT
Tak jak pozostałe gry firmy Inkle (Sorcery!, 80 Days) Heaven’s Vault na pierwszy rzut oka przypomina inne gry wideo, ale kiedy zaczynamy grać, okazuje się, że to doświadczenie, którego nie da się do końca porównać z czymkolwiek innym.

BACK TO 1998
Zostajemy przeniesieni do wspomnianego roku, aby jako protagonista – wtedy nastolatek – odnaleźć poukrywane tu i ówdzie szklane kulki.

GOD’S TRIGGER
Co by było, gdyby połączyć ze sobą mechanikę Hotline Miami, tematykę kina Tarantino i Rodrigueza, ociupinkę fabuły Dreamweb oraz bohaterów „Dobrego Omenu” Gaimana i Pratchetta?

ANNO 1800
Trudno w to uwierzyć, ale znana i uznana seria city builderów o nazwie Anno liczy sobie już 21 lat.

WEEDCRAFT INC
Gdybyśmy zapomnieli na chwilę, że Weedcraft traktuje o produkcji i dystrybucji marihuany, otrzymalibyśmy udaną grę ekonomiczną opowiadającą pewną historię.

RISK OF RAIN 2
Gra Hopoo jest w swoich założeniach banalnie prosta: wybieramy postać, pojawiamy się na mapie (sami lub ze znajomymi) i przeczesujemy ją w poszukiwaniu ulepszeń i teleportera, który przeniesie nas do następnego poziomu.

HALL OF FAME

GHOSTBUSTERS
Activision stworzyło nie tylko Pitfalla, ale również inny wielki przebój, jedną z pierwszych udanych gier inspirowanych kinem.

WYWIAD Z WIKTOREM ANTONOWEM
Człowiek, w którego wyobraźni powstały City 17 z Half-Life 2 oraz Dunwall z Dishonored.

DISHONORED
W momencie, gdy wydawało się, że w strzelaninach 3D nie da się już wymyślić wiele nowego, powstała gra zaskakująca tajemniczą fabułą oraz konsekwentnym podejściem do gotyku. Nie obyło się bez sequela pod wieloma względami ciekawszego od oryginału.

ROLAND PANTOŁA
Bartek Kluska rozmawiał z legendarnym twórcą z czasów Atari, który powraca po latach z nowym projektem. Oto jego historia…

GEARS OF WAR
Gdy Cliff Bleszinski wymyślał strzelaninę niż wszystkie, nie spodziewał się, że urośnie to do rozmiarów serii, która przetrwa dekadę. I przy okazji wykreuje jednego z bardziej ikonicznych bohaterów w elektronicznej rozrywce.

SECRET LEVEL

HOMEBREW COMPUTER CLUB
Najpierw udało nam się nawiązać kontakt z Lee Felsensteinem. Kim jest ten człowiek? Otóż założył w latach siedemdziesiątych w Dolinie Krzemowej klub komputerowy, w którym zaczęli spotykać się Steve Wozniak, Steve Jobs i inni marzący o wprowadzeniu komputerów pod strzechy. Postać Lee okazała się na tyle fascynująca, że Paweł Schreiber napisał o nim cały artykuł.

KEYFORGE
Zdan wraca do gry. Wziął na warsztat karciankę dla dwóch osób, w której celem jest wykucie przed przeciwnikiem trzech kluczy.

KOSMOS
Przez ostatnie lata ludzie mogli latać na orbitę tylko w rosyjskich kapsułach Sojuz. Teraz konkurencję zaczęła robić załogowa kapsuła Dragon firmy SpaceX.

SIDEQUEST
Znów filmy, seriale, komiksy, anime, planszówki i inne dobra popkultury.

FELIETON ŚLEDZIA
Śledziu obejrzał po latach „Bliskie spotkania trzeciego stopnia” Stevena Spielberga.

CREDITS

CYWILIZACJA TO DOPIERO POCZĄTEK
Przegląd strategii, które wyrosły z gry wymyślonej prawie 30 lat temu przez Sida Meiera.

FELIETON MRW
Niezwykły felieton napisany przez autora w dniu czterdziestych urodzin. To fantastyczna podróż to tego, co fascynujące w grach.

FABULARNE BIJATYKI
Do pewnego momentu w mordobiciach chodziło tylko o akcję, jednak już w latach dziewięćdziesiątych z równą siłą jak na akcję wiele z nich kładło nacisk na opowieść.

MAGICY Z RETROSPEC
Zespół koderów, grafików i muzyków komputerowych, którzy zebrali się, aby zapewnić użytkownikom najlepsze przeróbki starych 8-bitowych gier i nowe oryginalne gry w klimacie retro

FELIETON PIOTRA PIEŃKOWSKIEGO
Zamknięcie działu wydawniczego przez Techland, branie na wyłączność tytułów przez Epic Store… co to może oznaczać?

AUTOFIRE
Nowości z różnych frontów elektronicznej rozrywki. Oficjalne ogłoszenia prasowe, przypuszczenia, ploteczki i spostrzeżenia.

FELIETON GAWRONA
Gawron okazuje się mieć dość sceptyczne zdanie zarówno o sporcie, jak i e-sporcie.

FELIETON ALEXA
Sukces, pieniądze, ale też uznanie i nauka młodego pokolenia – tym się zajmuje Kapitan swoim nowym felietonie.

FELIETON BORKA
To był chyba 1989 rok, Borek pisywał do Bajtka oraz pracował na Wydziale chemii UW w pracowni polarografii…