Enhanced Entity and World Presence 13 to mod, który może mieć duży wpływ na rozgrywkę w Red Dead Redemption 2, utrwalając w świecie gry zmiany wynikające z działań gracza.

Red Dead Redemption 2 to moim zdaniem jedna z najbardziej immersyjnych gier jakie kiedykolwiek powstały. Twórcy położyli w niej nacisk na wiele szczegółów i sprawili, że po dziś dzień wielu graczy zachwyca się sprawnie zrealizowanym, wirtualnym światem. Czy istnieje możliwość poprawienia takiego dzieła? Nawet w najlepszym tytule nigdy nie zabraknie miejsca na dodatkowe usprawnienia. Tym razem autorem jednego z takich usprawnień jest użytkownik serwisu Nexusmods, PixieV. Mod do gry Red Dead Redemption 2 sprawia, że w świecie wystylizowanym na Dziki Zachód nasze działania wpływają na wygląd miejsc. Przykładowo, jeżeli wejdziemy do miasta i zrobimy rozróbę, zabijając wiele osób, to skutki strzelaniny zostaną utrwalone. Co to znaczy? Miasto nie posprząta się w magiczny sposób, chwilę po tym jak z niego wyjdziemy. Mod sprawi, że nawet jeśli się oddalimy, a potem wrócimy, ciała zabitych ludzi wciąż będą leżeć na ulicy – tego typu zabiegi zaimplementowano do wielu elementów gry. Dlaczego ktoś włożył trud do stworzenia opisanego przed chwilą Enhanced Entity and World Persistence 1.3? Ponieważ jest to doskonały sposób na pogłębienie immersji. W prawdziwym świecie konsekwencje naszych czynów zostają z nami na dłużej, więc od tej pory może tak być również w RDR 2. Mod utrwala zmiany dotyczące obiektów, pojazdów, broni, zwierzęt (koni) oraz zwłok.