Dokładnie 18 grudnia możemy spodziewać się kolejnej gry z serii Dizzy, zaprojektowanej przez braci Olivier. W rolach głównych: Dizzy i Pogie, których spokój zakłóca porywisty wiatr. Tak silny, że zmienia się w cyklon i porywa ich wraz z domem.

Budzą się w zupełnie innej rzeczywistości. I tak – to kraina stworzona przez L. Franka Bauma – magiczny świat czarnoksiężnika Oza, wykreowany w 1900 roku. Wrzuceni w wir przygód nawet nie spostrzeżemy, że cała gra działa na klasycznym ZX Spectrum 128K. Oczywiście celem naszych podróżników jest powrót do domu, a przygody zaprowadzą ich na spotkanie z pewnym tchórzliwym lwem, strachem na wróble i drwalem z blachy.

Fabułę nowej przygody Dizzy’ego zaprojektowali w 100% bracia Olivier tradycyjnymi metodami, z lekkim wsparciem Excela i Google Docs.

Kod gry tworzy Evgeniy Barskiy, grafikę – Dmitri Ponomarjov, Alexander Filyanov, Oleg Origin, Marco Antonio Del Campo oraz Jarrod Bentley. Za muzykę i efekty dźwiękowe odpowiada Sergey Kosov. Logo i plakat gry zaprojektował Piotr ‘PIT’ Gratkiewicz. Szczegółowe informacje można znaleźć na stronie projektu.