Gra będzie krótsza pod względem samej historii, ale jednocześnie pozwoli graczom na głębszą eksplorację poziomów.

W rozmowie z Official PlayStation Magazine w czerwcowym numerze magazynu, Jerk Gustafsson, producent wykonawczy Wolfenstein: Youngblood opowiedział trochę o zmianach, jakie najnowsza odsłona „Wolfa” wnosi do serii. Fakt, że gra tworzona jest przy współpracy z Arkane, twórcami serii Dishonored i Prey pozwolił MachineGames zaprojektować nieco bardziej rozbudowane plansze przypominające dwa wspomniane tytuły, dając graczom więcej do zbadania i odkrycia na samych poziomach.

Gustafsson zaznaczył, że gra jest nieco krótsza od The New Order i The New Colossus pod względem fabuły, ale nadrabia to ilością zawartości czekającej na graczy na każdej z plansz. Podkreślił, że choć szybciej przebrniemy przez historię, spędzimy więcej czasu na samej rozgrywce przez pożyczone od Arkane rozwiązania. Jednocześnie obiecał, że gra będzie wspierana dodatkową zawartością i wyzwaniami, które dodatkowo rozciągną żywotność produkcji.

Wolfenstein: Youngblood ukaże się 26 lipca na PC, PlayStation 4, Xbox One i Nintendo Switch. W grze wcielimy się w córki Williama Blazkowicza, które przebijają się przez alternatywną, kontrolowaną przez nazistów wersję Paryża. Kampanię przechodzić będziemy samodzielnie lub w trybie kooperacji, gdzie każdy gracz kontroluje jedną z dziewczyn. Przy zakupie wersji Deluxe gry druga osoba będzie mogła bawić się nie posiadając własnej kopii Youngblood.