Pod koniec zeszłego roku twórcy serii Metro zapowiedzieli wersję Exodusa na konsole najnowszej generacji, obiecując posiadaczom Xboksów Series S i X oraz PlayStation 5 darmowe aktualizacje gry.

Nowa wersja gry oprócz zmian w warstwie wizualnej doczeka się również wykorzystania efektów dotykowych kontrolerów DualSense, jednak najważniejsz informacja dotyczy Enhanced Edition na PC – ze wsparciem ray tracingu oras DLSS 2.0. Dwuletnia już gra uczestniczyła w wyścigu mierzonym promieniami światła – Exodus stał na czele gier, które zaadaptowały nową technologię i wyciskały siódme poty z RTX-ów. W tym czasie autorski silnik 4A Engine doczekał się zmian i ulepszeń oraz zupełnie nowych funkcji, co w praktyce ma się przełożyć na jeszcze lepszą oprawę wizualną, zarówno na nowych konsolach, jak i PC z kartami graficznymi NVIDII oraz AMD.

W przypadku Xboxa Series X oraz PlayStation 5 możemy liczyć na ray tracing w 4K i 60 klatkach na sekundę, wraz z technologicznymi nowinkami wprowadzonymi w DLC The Two Colonels (Ray Traced Emissive Lighting, Ray Traced Global Illumiunation). W przypadku Xbox Series S – gracze poprzestaną na rozdzielczości Full HD z ray tracingiem i 60 kl./s.

Metro Exodus PC Enhanced Edition będzie wymagać jako bazu GPU obsługującego ray tracing, co w praktyce oznacza zupełnie nowy produkt, jednak gra w tej edycji zostanie udostępniona bezpładnie posiadaczom cyfrowych wersji (Epic Games Store, Steam, GOG). Data premiery została przewidziana późną wiosną tego roku. W marcu zobaczymy za to Metro Exodus ma Macu, nieco później gra będzie debiutować również w wersji dla Linuxa.

Zestawienie opcji ray tracingu w Metro Exodus Enhanced Edition na konsolach i PC: