Dwa kluczowe elementy gry o budowaniu i podbijaniu twierdz zebrane w jednym wideo.

Twórcy Stronghold: Warlords, które ukaże się w tym lub przyszłym roku, zaprezentowali kilka nowych systemów rozgrywki i rozwiązania wdrożone, by prowadzenie wojsk prezentowało się lepiej na ekranie. Sojusznicze oddziały nie będą już się nieszkodliwie przenikać się podczas marszu czy walki, a dzięki niesamowitym dokonaniom growej fizyki jednostki będą mogły być zmiatane przez sprzęt oblężniczy z murów, lądując na ziemi poobijane, lub całkiem zdrowe.

Twórcy pokazali też narzędzie do budowania murów, starając się, by ten element rozgrywki był maksymalnie uproszczony i przystępny nawet dla graczy, którzy się z serią jeszcze nie zetknęli (albo narzekali na niektóre rozwiązania w poprzednich grach). Do tego – wreszcie, cienie jednostek będą widoczne, gdy pole widzenia przesłonią nam budynki czy inne przeszkody. To drobne ulepszenie, ale znacząco zwiększające wygodę całej gry. Więcej w materiale poniżej.