Strategie czasu rzeczywistego to raczej rzadki gość na ekranach 8-bitowców. Rosyjski zespół właśnie zapowiedział prace nad Torn Metal – obiecującym RTS-em zrealizowanym w czarno-białej oprawie.

Gra ma zostać wydana w wersji na ZX Spectrum 128K z TR-DOS, choć koncepcja i fabuła mogą jeszcze ulec zmianie (jak zastrzegają autorzy), to mamy otrzymać strategię czasu rzeczywistego z naciskiem na taktykę, rozgrywającą się w scenerii sci-fi, w odległej przyszłości. Ludzkość wyrusza w daleką podróż, by kolonizować planety. Na jednej z nich odkrywa artefakty pozostawione przez dawno wymarłą cywilizację. Statek kosmiczny będzie naszym jedynym schronieniem w nowym, ale wrogim świecie. Kierując niewielkim oddziałem będziemy badać planetę, zdobywać przyczółek i walczyć z tłumnie atakującymi istotami. A więc: eksploracja, zbieranie zasobów, powiększanie swoje bazy, odpieranie przeciwników i kontratak – z umiejętnym wykorzystaniem unikalnych cech każdej z dowodzonych jednostek. Data premiery Torn Metal nie została jeszcze ujawniona.