Niszowa gra trafiła na jeszcze bardziej niszowa, 8-bitową platformę. O ile sam Stop The Express stworzony przez Hudson Soft na MSX-y, Sharpa X1 oraz ZX Spectrum i C64 święcił w swoich czasach triumfy na tych dwóch ostatnich platformach (w Europie), tak te zaskakująco sprawnie zrealizowane wizualnie i po stronie rozgrywki wyścigi na dachach składu kolejowego nie doczekały się kontynuacji i portów na inne platformy (konsole, 16-bitowce).

Teraz Stop The Express trafia na ekrany maszyn Commodore z serii 264 (C116, C16 i Plus/4, z obowiązkowymi 64 KB RAM) z masą poprawek w stosunku do wersji, na bazie której powstał (kodu z C64). Zmiany dotyczą m.in. błędów w naliczaniu punktów, niepoprawnie wyświetlanej grafiki linii energetycznej. Wygląd postaci naszego bohatera w wersji Plus/4 zaczerpnięto z ZX Spectrum, gra doczekała się także ekranu tytułowego (również stworzonego na bazie wersji ZX Spectrum). Dodano również tryb praktykowania rozgrywki, zbalansowano poziom trudności oraz wprowadzono specjalne nagrody dla ambitnych graczy – dodając do Stop The Express więcej modeli lokomotyw. Prace nad portem Stop The Express dla Commodore Plus/4 trwały ok. trzech miesięcy.