The Elder Scrolls Reneval Projekt to próba przeniesienia całego uniwersum The Elder Scrolls na Creation Engine, wykorzystywanego przez Bethesda Softworks m.in. w Syrimie.

Nietrudno dostrzec, że poprzedniczki Skyrima mocno już się zestarzały. Wydany w 2006 roku Oblivion aż prosi się o remaster. Jednak pierwszym projektem TESRenewal było przeniesienie na silnik Skyrima wcześniejszego Morrowinda (2002 rok), to projekt nazwany Morroblivion, realizowany jeszcze na silniku Obliviona, który doczekał się publikacji w 2008 roku. Kilka lat później dowiedzieliśmy się o Skywindzie, czyli próbie odtworzenia Morrowinda na silniku Skyrima SE (za przyzwoleniem Bethesdy). Pod koniec 2014 roku potężny zespół wolontariuszy (ok. 70 osób) ogłosił osiągnięcie półmetka prac nad Skywindem. Później zobaczyliśmy niedostępną już alphę projektu i kilka trailerów (ostatni opublikowano w czerwcu tego roku).

Równie wielkie emocję u fanów The Elder Scrolls budzi Syblivion, czyli Oblivion na silniku Skyrima SE, który wystartował w 2012 roku. Wczesne efekty prac widzieliśmy już w 2014 roku, w tym miesiącu na stronie projektu pojawił się imponujący trailer:

Finalna wersja Skybliviona ma zawierać odtworzonego Morrowinda wraz z oficjalnymi DLC (plus elementy wycięte z oficjalnie wydanej gry) oraz stworzeniami mieszkającymi w tym regionie geograficznym. Mod zostanie udostępniony za darmo, do zagrania w Skybliviona niezbędne będzie posiadanie Skyrima SE oraz Obliviona. Nie znamy jeszcze daty ukończenia projektu.