Jeden z graczy zlokalizował w GTA Online problem będący przyczyną długich czasów ładowania map, a następnie znalazł i zaproponował rozwiązanie. Rockstar Games wypłaciło nagrodę i zapowiedziało oficjalną zmianę w grze.

GTA Online cieszy się sporym zainteresowaniem i do tej pory przyciąga wielu miłośników rozrywki elektronicznej. Oczywiście gra ma swoje wady; jedną z nich są niewątpliwie bardzo długie czasy ładowania map. Większość graczy przyzwyczaja się do tego typu niedogodności i stara się o nich nie myśleć. Na szczęście pewien człowiek o ksywie T0ST nie był skłonny do takiego kompromisu. W związku z tym, samodzielnie poszukał przyczyny wyjątkowo długich czasów ładowania, a następnie naprawił problem.

To nie żart, gracz niebędący pracownikiem Rockstar Games, na własną rękę odkrył, że w trakcie odpalania GTA Online dochodzi do wykonania niemal dwóch miliardów operacji, co bardzo wydłuża uruchomienie tytułu. Konkretniej mówiąc ma to związek z plikiem o wielkości 10 MB, który zawiera w sobie listę możliwych do kupienia w grze przedmiotów (jest ich aż 63 tysiące). Poprawki naniesione przez użytkownika T0ST, miały związek ze zredukowaniem wielokrotnego odczytu tego 10-megabajtowego pliku, co umożliwiło skrócenie czasów ładowania gry o ok. 70%. Po takim osiągnięciu został już tylko jeden problem – mianowicie poprawki powinny zostać zaimplementowane przez twórców gry, jako oficjalna aktualizacja. W przeciwnym razie, osoby korzystające z modyfikacji mogłyby otrzymać bana na swoje konto.

Teraz świat obiega informacja o tym, że temat zakończył się pozytywnie dla graczy. Rockstar Games oficjalnie przyjęło do wiadomości fakt, że T0ST odkrył bolączkę gry, którą można naprawić, a czasy ładowania rzeczywiście ulegną skróceniu. Twórcy wynagrodzili błyskotliwego internautę kwotą 10 tysięcy dolarów i zapewnili, że pracują nad oficjalną łatką do GTA Online.