Odkąd po raz pierwszy zobaczyłem hełm wirtualny VFX1 w czasopiśmie o grach wideo w latach dziewięćdziesiątych, marzyłem o VR. Myśl, że można poczuć się, jakby się było w grze to coś wspaniałego. Pamiętam jak wyobrażałem sobie lot na dywanie w Magic Carpet od Bullfroga. Moje marzenie się spełniło. Od niedawna posiadam hełm wirtualnej rzeczywistości Playstation VR. Mogę odkrywać wirtualne światy między innymi latając na feniksie.

How We Soar jest grą zręcznościowo-ekploracyjno-relaksującą, w której latamy na olbrzymim ptaku. Można poczuć wzbijanie się w powietrze, wysokość, pikowanie. Siedząc na grzbiecie feniksa, odkrywamy wirtualny świat z papieru, który powstaje na naszych oczach w trakcie postępów w grze, stworzony przez ,,autora”. Zadaniem gracza jest przelatywanie przez obręcze i zbieranie kul, których liczba zwiększa się w dalszych etapach. Ciekawym sposobem na urozmaicenie produkcji, lecz nie wymaganym do ukończenia gry, jest ,,malowanie” świata poprzez nadlatywanie nad obiektami, które nabierają barw. Oprócz zwiedzania krain w przestworzach wykreowanych przez wyżej wymienionego ,,autora” poznajemy także jego życie, co jest bardzo interesującym elementem rozgrywki. Sterowanie w grze jest bardzo intuicyjne – dzięki lejcom na grzbiecie ptaka i szybkim skierowaniu Dual Shocka w swoją stronę nabiera się szybkości. Bardzo dużym plusem gry jest rewelacyjna ścieżka dźwiękowa, która jest typowo relaksacyjna i świetnie wpasowuje się do wykreowanego świata.

Strona wizualna stoi na wysokim poziomie. Widok wzbijającego ptaka wśród chmur i przebijających się promieni słonecznych jak również świata z papieru jest cudowny, za co odpowiada producent Penny Black Studios, składający się z byłych pracowników firmy Crytek i Free Design, oraz silnik graficzny Unreal Engine 4. Czas potrzebny do ukończenia wszystkich lokacji oscyluje między 6-7 godzin, lecz wydłuża się gdy chcemy dokładnie zwiedzić i nadać światu barw. Minusem może być natomiast brak polskiej wersji językowej. How We Soar polecam mimo to każdemu, kto chce poczuć imersję dzięki rewolucji, jaką jest VR oraz tym, którzy chcę się zrelaksować w świecie elektronicznej rozrywki.