Loading kilka dni temu nakręcił i opublikował na YouTube wywiad z Marcinem Borkowski, dotyczący historii powstania pierwszej polskiej gry – Puszki Pandory – odzierając przy okazji legendę z mitów, którymi przez niemal 35 zdążyła obrosnąć.

Oto kompletna rozmowa:

Rozmowa ta skłoniła Krzysztofa Orzędkowskiego (Cobble Games) do próby przeniesienia Puszki Pandory na mapę 3D zrealizowaną w Unity. Około 6 godzin pracy, poszarpane krawędzie pól i raczej płaski teren (oraz powtarzalne zjawiska przyrody) – ale jest – druga wizualizacja Puszki Pandory 3 3D. Krzysztof obiecuje udostępnić mapę, jeśli ktokolwiek chciałby przy niej dalej popracować…

Jednak to nie koniec tej krótkiej, malowanej obrazami opowieści. Borek bowiem, eksperymentując z silnikami do gier (o czym wspomina w wywiadzie dla Loading) również poczynił już wcześniej pierwsze kroki, by przełożyć mapę z Puszki Pandory na język Unreal Engine. Oto co z tego wynika:

Sami zobaczcie jak to jest nie mieścić się w drzwiach bunkra. Swoją drogą – to mogłaby być fajna gra eksploracyjna, nawet z zachowaniem oryginalnej linii przygód… tymczasem można jeszcze kupić solidną reedycję.