Do trzech setek brakuje już tylko 16 numerów, a PSX Extreme niebawem dobije do 24 lat obecności na rynku. Jesienią tego roku! Nie, nie musicie od razu gratulować, poczekajmy do okrągłego ćwierćwiecza i trzechsetnego numeru.

Tymczasem (od czwartku w kioskach i dobrych salonach prasowych oraz marketach i supermarketach, którym udało się otworzyć, a także w prenumeracie i cyfrze) możemy już zabierać się za lekturę numeru #284. Ku sporemu zaskoczeniu graczy – jednym z tematów numeru jest cyberbezpieczeństwo i metody zabezpieczania naszych danych w sieci. Redakcja przygotowała również raport na temat obecnego stanu SI (i gdyba, co będzie niebawem), dobiera także TOP 100 najbardziej obiecujących gier oraz pokazuje jak wygląda demoscena i jej produkcje na pierwszej konsoli z rodziny PlayStation. Na deser: używki w gamedevie i co z nich wynika.

PSX Extreme doczekał się swojego Patronite’a, co oznacza, że wierni czytelnicy magazynu mogą teraz wesprzeć redakcję kawą, wylosować Szczęśliwą Siódemkę, albo Parszywą Trzynastkę, a także zdobyć drukowany dodatek ExtremePlus. Szczegóły na stronie Patronite.

Wśród 100 typowanych na najciekawsze i najbardziej wyczekiwane gry – redakcja wskazała tytuły z PC i konsol, zarówno na starsze modele, jak i najnowsze. Potencjalnych perełek doszukiwano się zarówno wśród produkcji AAA, jak i tych niszowych, mniej znanych tytułów. To oczywiście gry, które dopiero nadejdą, więc w pewnym sensie jest to podróż w przyszłość gamedevu i tego, co czeka nas niebawem. Algorytmy SI to drugi z tematów numeru – w magazynie zarówno w ujęciu gier i współczesnej technologii. Ostatni z tematów to cyberprzestępczość i działalność hakerów oraz metody zabezpieczania się przed włamaniami.

Redakcja nie wyrobiła się z recenzją Outriders, więc dostajemy w zamian obszerny Playtest, a także ciekawy materiał uzupełniający, opowiadający o kolonizacji kosmosu i poziomie zaawansowania prac nad napędami rakietowymi oraz szkoleniem astronautów. Będzie też coś o kosmicznej turystyce orbitalnej oraz czyhających w otwartym kosmosie zagrożeniach.

Wśród 23 zrecenzowanych gier znalazł się m.in. Monster Hunter Rise, co skłoniło Komodo do opracowania artykułu o fenomenie serii, która dawno już wyszła poza Japonię. Recenzja It Takes Two okazała się pretekstem do stworzenia materiału o problemach alkoholowych znanych twórców gier, które czasami stają się źródłem inspiracji, a czasami tworzenie na bani okazuje się do bani…

Dwie gry farmerskie w numerze (Story of Seasons i Harvest Moon) to okazja do kolejnego przekrojowego materiału o historii serii Harvest Moon, przetykanej wojną o prawa do marki (fani w tym bałaganie dawno się już pogubili). Dzięki wytrwałości Kaliego – czytelnicy dostaną również obszerny test Lidii, nowej zawodniczki z Tekkena.

Norby w cyklu wspominkowym opowiadział o tym, jak demoscena poradziła sobie z PlayStation oraz o czasach, gdy na premierę PlayStation 2 czekało się w długich kolejkach w Japonii. W planach również podróż do Rapture, która odsłoni kulisy powstania serii BioShock, pierwotnie mającej opowiadać o… zupełnie innej walce. Jest też coś o Stevenie Spielbergu, który kochał i kocha gry, a nawet próbował coś zdziałać w gamedevie.

W zamian za tygodniowe spóźnienie Myszaq ułożył wierszyk:

„To spóźnienie w tydzień idzie, Roger mdleje jak w covidzie, będzie lepiej, nie bój bajery, bywało i 14 dni, kiedy Ściera trzymał stery!”

Pełny spis treści PSX Extreme #284

Tematy numeru:

  • Sztucznie ograniczona inteligencja
  • TOP 100 – najciekawiej zapowiadających się gier
  • Cyberprzestępczość wirtualnego świata

Co nowego

  • Boundary
  • Scorn
  • Pokémon Legends: Arceus
  • Test- PowerA Fusion Pro
  • Test – Xbox Wireless Headset
  • Test – Seagate Storage Expansion Card do Xbox Series X|S
  • War Hospital

Playtest

  • Outriders

Recenzje

  • Monster Hunter Rise
  • SNK vs. Capcom: The Match of the Millennium
  • Castle Kong
  • Monster Energy Supercross – The Official Videogame 4
  • Taxi Chaos
  • Ghosts ’n Goblins Resurrection
  • Mortal Shell: Enhanced Edition
  • I Saw Black Clouds
  • Paradise Lost
  • Narita Boy
  • El Hijo: A Wild West Tale
  • The Sinking City
  • Code Realize: Future Blessings
  • In Rays of the Light
  • Crash Bandicoot 4: Najwyższy czas x 2 😉
  • Story of Seasons: Pioneers of Olive Town
  • Harvest Moon: One World
  • Black Legend
  • Doom Eternal: The Ancient Gods, część druga
  • The Outer Worlds: Morderstwo na Erydanie
  • Marvel’s Avengers
  • Root Film
  • It Takes Two

Hardkor

  • W stronę nowych światów
  • Chrzanić Oskary i bycie grzecznym chłopcem
  • Arkadia w tarapatach – skomplikowana sprawa Harvest Moon
  • Monster Hunter – historia fenomenu
  • Cyfrowe sny Spielberga
  • Myszaq lubi

Retro

  • Demoscena PSX-a i japońska premiera PS2
  • Skok BioShocka – dwadzieścia tysięcy mil historii gier wideo

Felietony

  • Z uKosa [Koso]
  • Fabularna tawerna [Zax]
  • Savepoint [Michał Walkiewicz]
  • Dwóch zgryźliwych tetryków [Zooltar / Marcellus]
  • Na piechotę [Piechota]
  • Od gracza dla graczy [Mazzi]
  • Felieton czytelnika
  • Okiem maniaka [Roger]

Stałe rubryki

  • Co nowego
  • Ohayo Nippon
  • Dobre, bo polskie
  • Hyde Park
  • Headshot
  • Patronite
  • Prenumerata
  • Comix Zone
  • Region Filmowy
  • Graczpospolita
  • Listy